تازه ها

چهارشنبه 19 خرداد 1400-6:53 کد خبر:48367

فروش بی رحمانه بیت کوین توسط سرمایه گذاران


بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه و در میان فروش بی رحمانه ارزهای دیجیتال ، دوباره سقوط کرد.

دلیل اقدام  به فروش ها مشخص نبود ، اما ممکن است مربوط به نگرانی در مورد امنیت ارز رمزنگاری شده باشد این اتفاق پس از آن رخ داد که مقامات آمریکایی موفق به بازپس گیری بیشتر پول ها به هکرهایی شدند که خط لوله استعماری را هدف قرار دادند.

در اسناد دادگاه آمده است که محققان قادر به دسترسی به رمز عبور کیف پول بیت کوین یکی از هکرها بوده اند. این پول توسط یک کارگروه تازه تأسیس شده در واشنگتن که به عنوان بخشی از واکنش دولت به افزایش حملات سایبری ایجاد شده بود ، بازیابی شد.

بر اساس داده های Coin Metrics ، بیت کوین اواخر صبح سه شنبه خود را کاهش داد و به زیر سطح 32هزار دلار رسید. بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان بعد از ظهر 9٪ با 32هزار و 189 دلار پایین تر معامله شد.

سکه های دیجیتال کوچکتر نیز سقوط کردند و اتر حدود 10 درصد کاهش یافت و به 2440.92 دلار رسید و XRP بیش از 9 درصد کاهش یافت.

در روزهای نخست اردیبهشت بیت کوین به دنبال سود های متوالی بود ، بیت کوین برای اولین بار از 60هزار دلار عبور کرد. اما سقوط اخیر در قیمت رمزنگاری اعتماد به نفس در بازار را از بین برده است. ماه گذشته بیت کوین تقریباً 30هزار دلار فرو ریخت و در حال حاضر تقریباً 50٪ از بالاترین میزان خود کاسته است.

همچنین بر أساس گزارش ظهر اقتصادنیوز، به اعتقاد تحلیل‌گران افت قیمت بیت کوین با برنامه بایدن برای سخنرانی در مورد ارزهای دیجیتال در ارتباط بود. مقامات آمریکایی بر لزوم ارائه یک برنامه عملی در مورد حملات باج‌افزارها (باج‌افزار یا به انگلیسی Ransomware روی سامانه محدودیت ایجاد می‌کنند. ایجادکننده باج‌افزار برای برداشتن محدودیت درخواست پرداخت پول می‌کند.) تاکید دارند. از قرار معلوم این موضوع در نشست گروه G7 در پایان هفته بررسی می‌شود و بایدن در مورد نقش ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزارها صحبت خواهد کرد. تحلیل‌گران افت قیمت بیت کوین را با موضع‌گیری مقامات آمریکایی و انتشار اخبار اشاره شده مرتبط می‌دانند.

ریزش بیت کوین

تعدادی از مسائل بر روی ارزهای رمزنگاری شده سنگینی می کنند ، از جمله ترس از فشار قانونی و توئیت های اخیر مدیر عامل شرکت تسلا ، ایلان ماسک.

مقامات چینی ماه گذشته خواستار سرکوب استخراج و تجارت رمزنگاری شده بودند. چین از آن زمان که یکی از بازیگران اصلی بازار بود ، از تلاش برای جلوگیری از سرمایه گذاری سوداگرانه در ارزهای رمزنگاری شده بوده و یک روش جمع آوری کمک مالی موسوم به عرضه اولیه سکه و بستن مبادلات محلی را ممنوع کرد.

در همین حال ، ایلان ماسک از طرفدار بیت کوین در طی چند ماه به ظاهراً فارغ شده از آن تبدیل شده است. شرکت اتومبیل برقی Musk ماه گذشته به دلیل نگرانی در مورد تأثیرات زیست محیطی ، پذیرش بیت کوین را به عنوان روش پرداخت متوقف کرد و منجر به فروش بازار رمزنگاری شد.

چارلز هایتر ، مدیرعامل شرکت داده های ارز دیجیتال Crypto مقایسه ، به CNBC گفت: افراد به دنبال صعود بیت کوین با عقب نشینی بازار مجازات شده و ممکن است یک بار ضرر ببینند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :