تازه ها

سه شنبه 25 فروردين 1394-16:55 کد خبر:4668

چیزی جز اعدام مردم را راضی نمی‌کند


اقدام غیر اخلاقی ماموران عربستان سعودی در تعرض به دو نوجوان ایرانی اعتراض همه هموطنانمان را در پی داشت؛ هنرمندان کشورمان نیز با محکوم کردن این اقدام به کمپین حمایت از پاسپورت ایرانی پیوستند.

حامد بهداد بازیگر کشورمان در گفتگو با دیارآفتاب با اشاره به اینکه اتفاقات صورت گرفته در عربستان اصلا قابل تحمل نیست گفت:تنها خواست ملت ایران از عربستان اعدام این دو متجاوز است و چیزی به غیر از این نمی تواند مردم ایران را راضی کند پس این دو متجاوز باید اعدام شوند.
 
بهداد با تاکید بر اینکه کوتاهی مسئولین کشورمان سبب بروز این قبیل اقدامات می شود اظهار کرد:متاسفانه ما شاهد این هستیم که خیلی راحت مسئولین ما از کنار این همه توهین ها و جسارت های برخی کشور ها مانند عربستان در حق ملت ایران در طول سالیان گذشته عبور می کنند که همین سیاست های اشتباه سبب وقیح شدن این کشور های حقیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه عربستان حقیر تر از آن است که بخواهد برعلیه کشور مقتدر ما اقدامی بکند افزود:زیارت خانه خدا آرزوی هر مسلمانی است ولی با کمال تاسف افراط و تفریط ها در این مورد گاهی سبب از بین رفتن حرمت و هویت مسلمانان می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «آخربازی» با تاکید بر اینکه مسئولین باید فکری به حال حج عمره بکنند ادامه داد:حج لازمه پیشرفت و سعادت هر انسانی است ولی نباید حج سبب شود تا به هویت و تاریخ یک ملت توهین شود پس لازم است که این عمل متوقف شود.

بهداد کمپین حمایت از پاسپورت ایرانی را یک حرکت مهم در احیا فرهنگ و تاریخ ایران دانست و گفت:همه هنرمندان باید در این کمپین شرکت کنند و لازم است که این کمپین گسترش یافته و همه مردم ایران در آن شرکت کنند.

این خواننده مشهدی الاصل پیام این کمپین را برای مسئولین بسیار مهم دانست و افزود:اگر این کمپین گسترده شود و همه فضای مجازی را  اشغال کند آنوقت مسئولین ما می فهمند که مردم در این قضیه به شدت مصمم هستند و هرگونه اشتباهی که بکنند باید پاسخگوی هفتاد میلیون ایرانی باشند.
 
بازیگر فیلم های «روز سوم» و «جرم» با تاکید  بر اینکه کاربران ایرانی باید فضای مجازی را مملو از موج محکومیت این اقدام بکنند خاطر نشان کرد: اگر این حرکت انجام شود دیگر هیچ کشور حقیر و کوچکی فکر شوخی با ملت ایران را در سر خود فرو نمی کند و جهانیان خواهند فهمید که ملت ایران همواره پشتیبان یکدیگر خواهند بود.
 
* مریم کاویانی به کمپین حمایت از پاسپورت ایرانی پیوستند
 
مریم کاویانی بازیگری که حرفه اصلی اش پرستاری است و از سال 81 وارد عرصه بازیگری شده با اشاره به اینکه جنایت فرودگاه جده نشان از ضعف بالای فرهنگی کشور عربستان دارد،گفت: عامل فساد در هر کشوری از بی فرهنگی آن کشور است که در این زمینه عربستان به دلیل عقب ماندگی هایی که دارد و حاکمان حاکم بر آن کشور اهمیتی برای فرهنگ قائل نیستند نباید انتظار بیشتر از این ها داشت.
 
کاویانی با تاکید بر اینکه دستگاههای مربوطه نباید هرگز در برابر این جنایت کوتاه بیایند اظهار کرد:ما هنرمندان و همه اقشار مردم ایران صمیمانه از مسئولین کشورمان می خواهیم که از حق ملت ایران دفاع کنند و جلوی این قبیل اقدامات را برای همیشه بگیرند.
 
بازیگر سریال تلویزیونی پرطرفدار «او یک فرشته بود» با تاکید بر اینکه جنایت فرودگاه جده توهین به همه هستی ملت ایران بود افزود:عربستان با این اقدام هویت و استقلال ایرانی را به سخره گرفت که البته از کشوری که به راحتی زنان و کودکان را در عراق،سوریه و یمن می کشد نباید بیشتر از این انتظار داشت.
 
کاویانی با تاکید بر اینکه امروز سکوت مردم و مسئولین در قبال این اقدام خیانت به کشور است ادامه داد:مسئولین ما باید جواب کوبنده ای به این قبیل اقدامات بدهند تا دیگر هر کشور عقب مانده ای به خود اجازه ندهد که به فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله ایرانیان توهین کند و اگر لازم است باید جلوی اعزام حجاج به حج عمره گرفته شود.
 
وی با تاکید بر اینکه با هر اقدام خودجوش مردمی در خصوص محکومیت این جریان حمایت می کند گفت:کمپین حمایت از پاسپورت ایرانی یک اقدام بسیار خوب است که باید فضای مجازی را به سلطه خود در بیاورد و باید از این کمپین ها برای رساندن حرف مردم ایران به جهان استفاده کرد.
 
بازیگر سریالهای «دلنوازان» و «فاصله ها»با تاکید بر اینکه کمپین حمایت از پاسپورت ایرانی می تواند حرف هفتاد میلیون ایرانی را بزند خاطر نشان کرد:از همه هنرمندان و اقشار مختلف مردم می خواهم در برابر این جنایت ها سکوت نکنند و پاسخ کوبنده ای به هر اقدامی در این خصوص بدهند تا دیگر هر کشوری به خود اجازه ندهد به مردم ایران توهین کند.

منبع: فارس
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :