تازه ها

سه شنبه 25 فروردين 1394-16:21 کد خبر:4658

استاندار مازندران مطرح كرد؛

محصولات كشاورزي استان آماده صادرات به باكو

انعکاس شمال - استاندار مازندران در دیدار هیئت رسانه‌ای کشور آذربایجان با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی آذربایجان و مازندران گفت: باید بتوانیم زمینه‌های همکاری مختلف به ویژه اقتصادی را فعال کنیم.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومي استانداري، ربیع فلاح اظهار داشت: کشور آذربایجان به لحاظ قدمت و سوابق تاریخی و فرهنگی ، برای ما به عنوان کشوری که باید حسن همجواری و ارتباط همه جانبه با همدیگر داشته باشیم، مورد توجه است.
وی گفت: بیش از 93 درصد مردم آذربایجان مسلمان هستند و مي توانيم به دلیل همین اعتقاد و تفکر مذهبی و فرهنگی که داریم، در زمینه اقتصادی هم فعالیت کنیم.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه اعتقاد داریم رسانه‌ها می‌توانند پل ارتباطی دو کشور در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... باشند، تصریح کرد: کشور آذربایجان در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.
فلاح با بیان اینکه بازدید هیئت رسانه‌ای کشور آذربایجان از استان ما می‌تواند کمکی برای فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و... باشد، ادامه داد: در طول دو سال اخیر بیش از 20 وزیر ایرانی از کشور آذربایجان بازدید داشتند و بیانیه‌ای که توسط مسئولان دولتی دو کشور در جهت توسعه روابط صادر شده می‌تواند مسیر توسعه در زمینه‌های مختلف را هموار کند.
نماينده عالي دولت در مازندران با بیان اینکه آمادگی داریم در زمینه گردشگری دو کشور هم فعالیت کنیم، افزود: آذربایجان از نظر آب و هوایی در شرایط سرد و مازندران از شرایط متعادل برخوردار است و پیشنهاد می‌کنم محصولات کشاورزی مازندران مورد توجه کشور آذربایجان قرار گیرد.
فلاح گفت: مرکبات، کیوی، مواد پروتئینی، آبزیان و ساير محصولاتی که آذربایجان واردات دارد، در مازندران قابل تامین است.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه در زمینه خدمات فنی مهندسی در بخش ساختمانی و کشاورزی آماده همکاری هستیم، افزود: درباره کشت فراسرزمینی هم سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند در کشور آذربایجان سرمایه‌گذاری کنند.
فلاح با بیان اینکه سیمان از صادرات مهم ما به کشورهای همسایه است که می‌تواند توسعه پیدا کند، تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های دریایی و به ویژه گردشگری دریایی جزو سیاست‌های ما است و راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران و آذربايجان می‌تواند از اقدامات سودآور باشد

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :