تازه ها

چهارشنبه 19 فروردين 1394-18:24 کد خبر:4584

سومین همایش استانی تجلیل از واحدهای برترحامی حقوق مصرف کنندگان

انعکاس شمال - سومین همایش استانی تجلیل از واحدهای برترحامی حقوق مصرف کنندگان در سالن اجتماعات  ساختمان مرکزی بانک صادرات استان مازندران برگزار گردید.


به گزارش انعکاس شمال ،محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در سومین همایش استانی تجلیل از واحدهای برترحامی حقوق مصرف کنندگان گفت: امروز تولیدکنندگان را به مثابه کسانی که مسجد و مدرسه می سازند، ببینیم زیرا کسی که در تولید سرمایه گذاری می کند با پهن کردن سفره ای در پی برکت آن است.

وی عنوان کرد: امروز جایگاه تولیدکننده باید بیشتر بها داده شود و از آن حمایت کند و باید کالای بیشتری در بازار باشد.

وی با بیان اینکه بین بی تدبیری ها و عدم استفاده از فرصت ها باید فاصله باشد افزود: امروز مردم شعور بالایی دارند و اگر کالای کافی در بازار باشد و آمایش توزیع حساب شده باشد مردم کمتر آسیب می بینند.

نوابی با اظهار اینکه همایش تجلیل از مصرف کننده و واحدهای نمونه شروع شد گفت: منتخبان این همایش ها از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده اند و نسبت به سال گذشته افزایش ۷۲ درصدی را شاهد بوده ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ما باید به سمت فرهنگ حمایت از مصرف کننده پیش رویم و واحدهای مختلف در خود شاخص هایی برای حضور در همایش دیده اند.

نوابی با بیان اینکه تولیدکننده نیز نوعی مصرف کننده است گفت: همایش تجلیل از واحدهای برتر در سالهای برتر باید بهتر برگزار شود.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده با اشاره به طرح خباز برتر گفت: این طرح باید مطرح شود زیرا نان اهمیت زیادی دارد و برای واحدهای تفاهمنامه ای امضاء می کنیم که با مراجعه به دستگاهها بصورت ممیز دیده شوند.

نوابی گفت: همچنین آیین نامه انتخاب تولیدکنندگان را تهیه کرده ایم و تولید باید با کیفیت و بسته بندی مناسب انجام شود و نظر مشتری و خدمات پس از فروش کالا مدنظر قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: تولید کننده باید در خدمت مصرف کننده باشد و اگر تولید معیوب است باید پس گرفته شود و اگر خدمت پس از تولید ارائه ندادیم، چگونه می خواهیم حق الناس را جوابگو باشیم.

وی به شعار همدلی و همزبانی اشاره کرد و گفت: این شعار در حد بنر باقی نماند و باید در عمل اجرایی شود.

نوابی با تاکید بر شرکت تولیدکنندگان در انتخابات انجمن های حمایت از مصرف کننده گفت: این طرح باید در سراسر کشور اجرایی شود.

وی میزان صادرات کالاهای نفتی را ۵۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: همچنین ۵۳ میلیارد دلار واردات داشتیم که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد رشد منفی واردات کالاهای مصرفی داشته ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اظهار اینکه لایحه رفع موانع تولیدی از لوایح مرتقی است گفت: این لایحه مراحل پایانی اش را طی می کند و شورای نگهبان در مرحله ابلاغ آن است که با اجرای آن مشکلات تولیدکننده و مصرف کننده رفع می شود.

وی گفت: در حوزه خودرو با رشد ۶۵ درصدی مواجه بوده ایم اما در حوزه سیمان با کاهش روبرو بوده ایم و در حوزه کالای قاچاق دربرخی قسمت ها از جمله عرضه ضربه خورده ایم.

محمود نوابی با بیان اینکه در حوزه پوشاک میزان واردات شش میلیارد دلار بوده است گفت: از این میزان ۲.۵ میلیارد دلار بصورت قاچاق وارد شده است.

معاون وزیر صنعت و معدن با اشاره به اینکه در شور ۸۰۰ هزار واحد بدون پروانه داریم گفت: برای تولیدکنندگان داخلی با کیفیت تبلیغات رایگان گذاشته شود.

وی به افزایش دیه اشاره کرد و گفت: دیه الحاقی شخص ثالث افزایش نیافته است و اگر این کار در اجرا درآید حقوق مصرف کننده رعایت می شود.

نوابی با بیان اینکه چرا حق بیمه اضافی بابت ماههای حرام دریافت می شود گفت: بیمه ریسک ۱۲ ماه حرام را در واقع از مصرف کننده می گیرد و حق بیمه مضاعف است.

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران در این همایش اظهار داشت: تولید در مازندران در بالاترین سطح است که این موضوع توسط استانداری مازندران در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: اصناف و تولیدکنندگان در سال 93 تلاش کردند که فشار به مصرف‌کننده به شدت کاهش پیدا کند و خانواده اقتصادی استان در سایه وفاق و همدلی تلاش کردند که کالاهای مورد نیاز در استان بدون مشکل در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه نباید مردم در برخی از زمینه‌ها نگران غل و غش در کالا باشند،افزود: انجمن حمایت از مصرف‌کننده در استان این نگرانی مردم را رفع کرده، اصناف و صنایع نیز تلاش دارند که برای کاهش نگرانی مردم گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در این همایش 20 واحد حامی مصرف‌کننده مورد تجلیل قرار می‌گیرند واحدی‌های که بر اساس معیاری‌های خاص مورد حمایت مصرف‌کننده هستند،خاطرنشان کرد: همه در این زمان مناسب که بهار اقتصادی است به استقبال سال کار، تلاش و کوشش برویم که نتیجه آن رفاه برای مردم ایران و مازندران است.

در ادامه سید محمد جعفری رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننگان وعضو شورای اسلامی شهر ساری  نیز در این همایش با بیان این که توجه به حقوق مصرف کنندگان در دهه های اخیر در کشورهای جهان متداول شده است ابراز داشت: در ایران مدیران و سیاست گذاران  19اسفند ماه را به نام روز ملی حمایت ازحقوق مصرف کننده نام گذاری کرده اند.

رئیس انجمن ملی حقوق از مصرف کنندگان تصریح کرد: در هیات دولت مصوب شود تا به این مقوله فرهنگی نیز پرداخته شود تا به یک جشن ملی تبدیل شود.

جعفری با بیان این که در کشور تولید کنندگان با مشکلات زیادی دارند افزود: با تمام این مشکلات پرداختن به مشکلات مصرف کننده توسط تولید کنندگان کار ساده ای نیست.

وی تاکید کرد: اکثر واحدهای تولیدی و خدماتی حامی حقوق مصرف کننده هستند و رمز ماندگاری تولید در مصرف است که با تعامل بین این دو ایجاد می شود.

جعفری متذکر شد: دولت باید با حمایت از بخش خصوصی، نه با دخالت به بالندگی بخش خصوصی بپردازد و تنها راه توانمند سازی بخش خصوصی در ایجاد رقابت بنگاههای خصوصی است.

وی با بیان این که رمز ماندگاری در بازارافزایش سطح فروش است افزود: اگر این جریان اتفاق افتد اشتغال بیشتر،فساد کمتر و رضایتمندی بیشتر می شود.

لازم به ذکر است که، در پایان این همایش از 20 واحد تولیدی نمونه و برتر تقدیر شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :