تازه ها

چهارشنبه 19 فروردين 1394-18:18 کد خبر:4582

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معارفه شد

انعکاس شمال - مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، صبح امروز با حضور مسئولان وزارت ارشاد و استانی در ساری معارفه شد.


به گزارش انعکاس شمال ، مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و سخنگوی وزارت ارشاد و مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن شهید سلمان هراتی ارشاد ساری برگزار شد.

احد جاودانی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار کرد: مدیون خون شهدا و همه کسانی هستیم که برای پایداری انقلاب اسلامی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه نگاهی به جنسیت نداریم، گفت: درب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به روی همه باز است و همه کسانی که در این گستره جغرافیایی زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات این نهاد استفاده کنند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های استان باید برای توسعه و کمک به دولت استفاده کنیم، ادامه داد: با تکثر مراکز فرهنگی مواجه هستیم و این مشکلات باید رفع شود.

همچنین در این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در سخنانی گفت: نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش عظیمی در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری دارد.

علیرضا یونسی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه مجاهدان جبهه دیپلماتیک را در مبارزه جنگ سخت و طاقت‌فرسای جنگ نرم را تبریک عرض می‌کنم، گفت: توافقی که حاصل شد دریچه امیدی را به آینده بسیار روشن‌تر از گذشته در تعاریف ما قرار داد.

 

سید اسماعیل احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در  این مراسم با تبریک سال همدلی و همزبانی به مردم و مسئولان استان، اظهار داشت: قدوم پرخیر و برکت اصحاب رسانه، فرهنگ، هنر و رسانه را در این نشست را گرامی می‌دارم.

وی افزود: مسئولیت صرفا یک امتحان الهی بوده و گذر زمان از سوی مسئولان احساس می‌شود، چه خوب است که در برهه مسئولیت برای ارتقا حوزه فرهنگ و هنر مازندران تلاش شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه کار فرهنگی در ایران بسیار سخت است و شان و جایگاه مدیر فرهنگی بسیار بالا است، تصریح کرد: عرصه فرهنگ، هنر استان نیازمند آرامش مضاعف بوده و باید این جایگاه تقویت شود.

احمدی با بیان اینکه در مدت کوتاه سرپرستی خود در ارشاد اسلامی مازندران تلاش کردم برای اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر مازندران کمک کنم، افزود: افتخار می‌کنم که از اعضای شریف فرهنگ و هنر استان هستم.

وی با اعلام اینکه برای بنده مایه افتخار است که در کنار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همکاری کنم، گفت: دکتر ابراهیمی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان نیز خدمات شایانی را برای تعالی فرهنگ و هنر مازندران تلاش کردند.

در ادامه حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: همانطور که حیات ما جاودانه نیست پست و مقام هم ماندگاری ندارد.

وی افزود: مسئولی که خدا را در نظر داشته باشد و قرب خدا منظور او باشد همیشه خود را بدهکار می داند و اگر شخص در سنگری قرار نگرفته نباید از وظیفه شانه خالی کند چرا که همه ما نگهبان و مسئول هستیم.

مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد با کمترین امکانات وظیفه سنگینی را بر عهده دارد، تصریح کرد: نباید فعالیت ارشاد را منحصر به یک دستگاه و یک فرد دانست و این رسالت فرهنگی عزم ملی و مدیریت جهادی را طلب می‌کند.

وی افزود: در مدت 5 سال تلاش کردیم که به تاریخ مازندران، مشاهیر و مفاخر استان، بحث موزه، مجتمع های فرهنگی و... توجه کنیم.

ابراهیمی اظهار کرد: اگر اقدامی و برنامه ای را نتوانستیم انجام دهیم به کمبود امکانات و کمبود اعتبارات بر می‌گردد و اینطور نبوده که ما نخواسته باشیم.

وی افزود: در این دوره بستر را به گونه‌ای فراهم کردیم که اداره کل ارشاد مازندران بتواند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و باید با همدلی و هماهنگی یک جامعه متحد باشیم تا بتوانیم در مقابله با دشمنان در همه دوران حساس تاریخ سرافراز باشیم.

لازم به ذکر است که ،احد جاودانی، متولد شهرستان نوشهر در استان مازندران و دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ تمدن است. پیش از او، حجت الاسلام عباس‌علی ابراهیمی به مدت شش سال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بود.

وی سابقه حضور در سمت‌هایی چون مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های آذربایجان غربی و زنجان و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران را در کارنامه خود داشته است.

جاودانی در حوزه آموزش عالی نیز به عنوان مشاور فرهنگی ریاست دانشگاه مازندران، معاون فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه رویان فعالیت داشته و از اعضای پاره وقت هیئت علمی دانشگاه جامع علمی- کاربردی و مدرس مراکز آموزش عالی است.

وی همچنین به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان‌های آذربایجان غربی و زنجان مشغول به فعالیت بوده است.

جاودانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مشاور معاون وزیر نیرو در آب و آبفای کشور، عضو هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب غرب تهران، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی و ورزشی آبفای استان تهران و عضو هیئت رئیسه هیئت والیبال استان تهران نیز سابقه فعالیت داشته است.

جاودانی از نیروهای جبهه و جنگ بوده که در دوران دفاع مقدس به مدت 20 ماه به صورت بسیجی در جبهه‌های غرب و جنوب حضور داشته و در عملیات‌های رمضان، بدر، والفجر 6 و والفجر 10 شرکت داشته است.

آخرین فعالیت وی در نهاد کتابخانه‌ها به عنوان معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی کشور بوده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :