تازه ها

شنبه 5 مهر 1399-10:47 کد خبر:45288

بستر قانونی برای ترویج امر به‌معروف در جامعه فراهم شود

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه "تنها تجلیل از مقام شهدا کافی نیست بلکه در عمل باید پیرو شهدا بود" خاطرنشان کرد: آنچه که از شهدا دیدیم و می‌آموزیم، امربه‌معروف است.


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه "فضای جامعه برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر ضعیف شده است" گفت: بستر قانونی برای ترویج امر به‌معروف در جامعه فراهم شود.

به گزارش انعکاس شمال، آیت الله محمدباقر محمدی‌لائینی امروز در یادواره 120 شهید والامقام شهر زیرآب، یکی از اهداف شهدا را امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر برشمرد و اظهار داشت: کار شهیدان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود و با یک منکر بزرگ به نام صدام مبارزه کردند. همانند سالار شهیدان که یزید را منکر بزرگ می‌دانست‌‌.

وی افزود: اگر صدام پیروز می‌شد چه سرنوشتی در انتظار مملکت اسلامی و هزار روستا، 25 شهر و پنج استانی که اشغال کردند، پیش می‌آمد؟ بنابراین شهیدان، رزمشان نهی‌ازمنکر است.

محمدی‌لائینی با اشاره به وصیت‌نامه شهدا، خاطر‌نشان کرد: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را فراموش نکردند. به حجاب، نماز و مال حلال سفارش کردند. دشمن می‌خواهد چادر را از سر زنان بردارد و این خطرناک است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه "تنها تجلیل از مقام شهدا کافی نیست بلکه در عمل باید پیرو شهدا بود" خاطرنشان کرد: آنچه که از شهدا دیدیم و می‌آموزیم، امربه‌معروف است.

  • وی با برشمردن جایگاه امربه‌معروف در جامعه، گفت: امربه‌معروف در جامعه در حال تضعیف است. باید فضای قانونی برای امربه‌معروف در جامعه وجود داشته باشد تا همه تشویق شوند.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: باید خودمان را در معرض شهادت قرار دهیم؛ با فساد مبارزه کنیم و کارمان را درست انجام دهیم. واقعیت‌ها را رها نکنیم و با ظلم مبارزه کنیم؛ محافظه‌کاربودن و اینکه خودمان را بیشتر از رعایت احکام دوست داشته باشیم، مسلمانی نیست.

وی افزود: اگر خودمان را در معرض شهادت قرار دهیم و شهید نشویم با این حال خداوند در روز قیامت ثواب شهیدبودن را می‌دهد.باید به مردم خدمت کرد؛ خیانت به مردم و بیت‌المال، بزرگترین گناه و جرم است، گناهی که خواسته آمریکا و دشمنان است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :