تازه ها

پنجشنبه 6 شهريور 1399-13:2 کد خبر:44252

ذخایر گندم انبارهای مازندران معادل ۳ برابر نیاز استان است

وفایی نژاد با بیان اینکه "دلیل کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌های استان به دلیل کیفیت پایین‌تر گندم برخی استان‌های غربی کشور است" افزود: مهارت، تجربه و تسلط نانوا بر کیفیت پخت آرد و نان تاثیراتی دارد.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه "هم‌اکنون ۱۲۰ هزار تن گندم ذخیره در انبارهای سیلوی استان موجودی داریم" گفت: معادل سه برابر گندم مورد نیاز مازندران ذخیره در انبارها داریم.

به گزارش انعکاس شمال ، عباس علی وفایی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با تعدادی از مدیران رسانه‌های استان، اظهار داشت: تلاش داریم برای ارتقا کیفیت گندم از بذر گندم استان‌های دیگر استفاده کنیم.

وی افزود: هم اکنون بالغ بر 120 هزار تن گندم در انبار سیلوهای بخش خصوصی و دولتی استان موجودی داریم که این میزان معادل 3 ماه نیاز گندم استان بوده و با کمبود کالای اساسی مواجه نیستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه میزان تولید امسال گندم بالغ بر 60 هزار تن بوده است، تصریح کرد: باید به میزان 350 هزار تن گندم موردنیاز استان را از استان‌های اطراف تأمین کنیم.

وفایی نژاد با بیان اینکه "دلیل کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌های استان به دلیل کیفیت پایین‌تر گندم برخی استان‌های غربی کشور است" افزود: مهارت، تجربه و تسلط نانوا بر کیفیت پخت آرد و نان تاثیراتی دارد.

وی با اشاره به وجود 5 هزار واحد نانوایی دولتی، آزادپز و صنعتی در استان گفت: نهضت سیلوسازی با همکاری بخش خصوصی در استان به نحو مطلوبی صورت گرفته است.

وفایی نژاد با بیان اینکه مازندران از حیث برخورداری از سیلوهای مکانیزه و استاندارد در کشور سرآمد است، افزود: نهضت ساخت سیلو در بخش خصوصی تداوم دارد.

وی با اعلام اینکه نظارت بر بخش خصوصی در تولیدات گندم امری ضروری و جدی است گفت: 80 هزار تن گندم در تنها سیلوی دولتی استان دپو می‌شود که نیاز به استانداردسازی و افزایش تعداد سیلوهای دولتی برای شرایط ویژه و بحرانی هستیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه "به دنبال نظارت بیشتر بر کارخانجات آرد برای کاهش تخلیط گندم هستیم" افزود: امیدواریم بتوانیم در ارتقاء کیفیت نان در مازندران تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده طرح ذخیره استراتژیک کالاهای اساسی را در استان دنبال می‌کنیم گفت: نیاز سالانه گندم در کشور بالغ بر 3.5 میلیون تن بوده که تولید گندم کشور بالغ بر 8 میلیون تن است.

وفایی نژاد با بیان اینکه بالغ بر 90 درصد مطالبات گندم‌کاران استان و کلزاکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: خرید تضمینی دانه آفتابگردان را به‌زودی در استان آغاز خواهیم کرد و این اقدام دولت در راستای رضایت بیشتر کشاورز و پایداری تولید صورت می‌گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :