تازه ها

سه شنبه 28 مرداد 1399-9:55 کد خبر:43243

۶۶ مدرسه در مناطق دورافتاده مازندران به اینترنت متصل شد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که ۶۶ مدرسه از ۹۶ مدرسه روستایی فاقد زیرساخت‌های مخابراتی مازندران به وسیله مودم و شبکه بی سیم به اینترنت پر سرعت متصل شد.


مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت که ۶۶ مدرسه از ۹۶ مدرسه روستایی فاقد زیرساخت‌های مخابراتی مازندران به وسیله مودم و شبکه بی سیم به اینترنت پر سرعت متصل شد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علیرضا سعدی پور با بیان اینکه برخورداری مدارس از امکانات اینترنت در فضای آموزش مجازی ضروری است ، افزود: بر اساس موقعیت جغرافیایی استان برخی مناطق روستایی و کوهستانی مازندران زیرساخت‌های لازم برای دسترسی به تلفن و متعاقباً اینترنت وجود ندارد.

وی طرح پیشنهادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر برخورداری ۳۰ هزار مدرسه روستایی کشور از اینترنت رایگان ۲ ساله را یکی از طرح های مناسب برای توسعه مدارس مناطق محروم توصیف کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی یک هزار و ۸۵۳ مدرسه روستایی مازندران از این طرح برخودار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: از امسال به مدت ۲ سال اینترنت رایگان با پهنای باند ۲ مگابایت برای مدارس روستایی مازندران مهیا می شود که ماهانه تا حجم ۳۰ گیگابایت شارژ خواهد شد.

سعدی پور تصریح کرد: این طرح در مازندران با همکاری اداره‌کل ارتباطات و شرکت مخابرات استان عملیاتی می‌شود و این اداره‌کل طرح مودم رایگان و راه‌اندازی رایگان را نیز برای مدارسی که از این امکانات بهره‌مند نیستند در نظر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: از یک هزارو ۸۵۳ مدرسه روستایی استان ۹۶ مدرسه فاقد دسترسی به زیرساخت‌های مخابراتی هستند که برای این مدارس از شیوه دسترسی از طریق مودم عمل شد و این مدارس با مودم‌های همراه اول و ایرانسل و دکل‌های موجود در منطقه به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته برگزاری کلاس های حضوری در مراکز آموزشی را با ممنوعیت مواجه کرد که منجر به ورود ساختار اموزشی به فضای مجازی شد.این مسئله دسترسی مدارس به شبکه اینترنت برای تداوم اموزش در فضاتی مجازی را به یک ضرورت تبدیل کرد .

مازندران چهار هزار و ۴۸۰ مردسه دارد که حدود ۳۵ درصد آن در مناطق روستایی واقع است و اغلب آنها به دلیل توسعه زیرساخت های مخابراتی در سال های اخیر به شبکه اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

در حال حاضر پوشش اینتر پر سرعت در استان مازندران بیش از ۹۸ درصد است که پیش بینی می شود تا پایان سال تمامی روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخودار شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :