تازه ها

شنبه 20 ارديبهشت 1399-11:40 کد خبر:42201

نماینده ولی فقیه در مازندران:

باندهای بین المللی مواد مخدر روی تفکر جوان ایرانی برنامه‌ریزی کردند

 آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نشست با مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بر هم افزایی همه مسئولان استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر و برخورد جدی با این معضل در استان تاکید کرد.


نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر جدیت بیشتر ادارات در راستای مبارزه با مواد مخدر، گفت: باندهای بین المللی مواد مخدر روی تفکر جوان ایرانی برنامه‌ریزی کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران: باندهای بین المللی مواد مخدر روی تفکر جوان ایرانی برنامه‌ریزی کردند

به گزارش انعکاس شمال، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در مازندران، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نشست با مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بر هم افزایی همه مسئولان استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر و برخورد جدی با این معضل در استان تاکید کرد.

وی افزود: باید در راستای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن مسئولان به صورت علمی اطلاعاتی و کاربردی عمل کنند و این اساس تشکیل قرارگاه جهادی و میدانی برای مبارزه با این معضل اجتماعی در استان از ضروریات است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ضعف ایمان و اخلاق همراه با فرد را علل روی آوردن جوانان به مصرف مواد مخدر دانست و تصریح کرد: ضعف ایمان و اخلاق و طمع ورزی همراه با فقر، معلول افزایش روی آوری جوانان به مصرف مواد مخدر است که برای از بین بردن این زمینه ها و عوامل نظارت بیشتر و توجه روز افزون و تاثیرگذار مدیران و مسئولان استان  را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید
  • وی با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌ دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر به  حذف برخی از جلسات و کارهای بی تاثیر ستادی در اتاق‌های شیشه ای و اداری را خواستار شد و افزود: مسئولان استان باید در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز از حوزه ستادی و برگزاری جلسات خارج  شوندو باید به صورت میدانی کوچه به کوچه خانه به خانه، عملیاتی و جهادی کار جدی کنند. حضور مسئولان در بطن جامعه و در بین خانواده‌های آسیب دیده در این حوزه می‌تواند در کاهش این آسیب بزرگ اجتماعی کارساز باشد.

لائینی پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم باندهای بین المللی وابسته به ایادی دشمنان ایران اسلامی در ترویج مصرف مواد مخدر در جوانان ایران اسلامی را تاتیرگذار دانست و گفت: جوانان باید بدانند که برای ترویج مصرف مواد مخدر در ایران اسلامی، باندهای بین المللی  وابسته به جامعه سرمایه‌داری غرب و ایادی استکبار جهانی  پشتیبانی می‌کنند که هدف آنان بر محور پول و حذف انسانیت و عواطف انسانی از درون زندگی جوانان ایران  است.

احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، کاهش آسیب‌های مرتبط با مواد مخدر در سطح استان را از دغدغه های این شورا عنوان کرد و بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در راستای مبارزه با این مضل تاکید کرد.

وی گفت: در حوزه بهبود بخشیدن معتادان استان تلاش‌های بسیاری در حال انجام بوده که تاکنون 342 نفر بهبود یافتند و امروزه در حوزه کارآفرینی فعال  و تحت بیمه ای در این شورا قرار دارند.

مظفری با بیان اینکه در حوزه آموزشی بیش از 240 هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتن نرخ شیوع و مصرف مواد در استان را 2.6 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در استان 2.6  درصد است که در جامعه  کارگر در گذشته مازندران رتبه دوم مصرف  در کشور را داشت اما امروز به دلیل همین آموزش‌ها و پیگیری‌ها در رتبه 20 کشور قرار گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :