تازه ها

شنبه 23 فروردين 1399-22:33 کد خبر:42191

مدیر کل بهزیستی مازندران:

بیشتر تماس های مردم با خط مشاوره بهزیستی مازندران مربوط به کرونا است

انعکاس شمال - مدیر کل بهزیستی مازندران در بازدید از مجموعه صدای مشاور بهزیستی استان گفت: از ۵۲۵۰ تماس در زمینه ی کرونا ۲۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب ،ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است.


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازروابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران  دکتر فرزاد گوهردهی  در حاشیه بازدید از مجموعه صدای مشاور بهزیستی مازندران گفت: از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد ۷۰۰۵ نفر  با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ، تماس داشته اند. که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است.

وی افزود: تعداد ۵۲۵۰ تماس یعنی ۷۵ درصد تماس ها در زمینه ی کرونا می باشد و ۲۵ درصد تماس ها با فراوانی ۱۷۵۵ تماس مربوط به مشکلات روز مره در حوزه خانواده، تربیت کودکان ، مشاوره قبل از ازدواج و ..‌ بوده است 

مدیر کل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: از ۵۲۵۰ تماس در زمینه ی کرونا ۲۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب ،ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است.


دکتر گوهردهی در باره اطلاعات تماس گیرندگان مرتبط با کرونا ، ۶۵ درصد  تماس گیرندگان را بانوان  و مابقی را آقایان عنوان کرد و افزود: ۸۲ درصد متاهل و ۱۸ مجرد ، ۵۵ درصد افراد با مدرک تحصیلی دانشگاهی  همچنین بیش از ۶۰ درصد تماس با خط ۱۴۸۰ مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال بوده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۴۰ درصد تماس ها مربوط به مسائل و مشکلات زناشویی از جمله  بدرفتاری عاطفی،پرخاشگری، مداخله در امور بود اذعان کرد: ۱۶ درصد تماس ها نیز در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان  در زمان قرنطینه بوده است

وی با اشاره به اینکه  اضطراب بیش از ۲۳  درصد  تماس ها ی خط ۱۴۸۰ را به خود اختصاص داده تصریح کرد: اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده شان به کرونا مبتلا شوند؛ علاوه بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :