تازه ها

سه شنبه 29 بهمن 1398-12:52 کد خبر:41145

دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد

انعکاس شمال -  مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اعلام اینکه دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد و در فرکانس کاملا امن دارند کار می‌کنند، افزود: همچنین تشعشعات آن کاملا اندازه‌گیری شده است و تحت نظارت سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات دارد کار می‌کند.

 


به گزارش انعکاس شمال، سیدرسول علی‌اصغرپور در ارتباط با سامانه خرابی تلفن‌های ثابت اظهار کرد: همواره برای ما این دغدغه وجود داشته با توجه به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تلفن ثابت در استان برنامه‌ای برای پایش وجود نداشته ولی در ارتباط با مشترکان ICDL باتوجه به ۸۰ هزار مشترک سامانه ۲۰۲۰ فعال شده که در حال پایش است.

وی با اشاره به اینکه گروه پایش ۲۰۱۱۷ در سطح مخابرات استان مازندران فعال شده است، افزود: قبلا سامانه خرابی فعال بود که فعالیت‌شان در ارتباط با خرابی تلفن و اعلام آن بود ولی پایشی صورت نمی‌گرفت و تنها برای خبررسانی و اطلاع بود ولی باتوجه به فعال شدن گروه پایش ۲۰۱۱۷ تمامی تماس‌های اعلام خرابی در سطح استان پایش می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران اضافه کرد: با توجه به گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده مردم از فعالیت گروه پایش رضایت دارند؛ به این دلیل که بعد از تماس اعلام خرابی ماموران مخابرات پیگیر رفع خرابی هستند.

این مسؤول بیان کرد: درخواست ما از هم استانی‌ها این است به محض اینکه دچار مشکل شدند با سامانه ۲۰۱۱۷ تماس بگیرند و ماموران ما در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اعلام خرابی اقدام کرده و همچنین ناظران پیگیر چگونگی رفع مشکل خواهند بود.

علی‌اصغرپور درباره بحث سرقت کابل‌های مخابراتی، تصریح کرد: سال گذشته ۹۶ روستای سطح استان با مشکل قطعی مواجه شدیم که ۶۳ روستا به‌دلیل سرقت کابل قطعی کامل داشت که با تلاش و همکاری دهیاری حفاری‌های انجام شد و کابل‌های هوایی سرقت شده را برگردان کردیم و برای کابل‌های زمینی برای مسافت دور به سیستم کابل فیبر نوری و اینترنت پرسرعت تجهیز کردیم.

وی یادآور شد: با پیگیری انجام شده ارتباطات روستایی قطع شده برقرار شد و دی ماه امسال کل ۹۶ نقطه قطعی رفع شد که اتفاق بزرگی بوده که در سال ۹۸ افتاده است.

تعداد سایت‌های مخابراتی به یک‌هزار و ۱۰۰ سایت رسیده است

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اتفاق مهم دیگری که در مخابرات طی تاریخچه، ارتباطات همراه اول در هفت فاز پروژه اجرا کرد که در حال حاضر تعداد سایت‌های مخابراتی به یک‌هزار و ۱۰۰ سایت رسیده است.

علی‌اصغرپور با اشاره به اینکه فاز هشت سیار از یک ماه قبل شروع شده که مرحله بسیار مهمی است، بیان کرد: در حال لکه‌گیری هستیم، به این معنا که هرجا که پوشش ضعیف است درحال تقویت هستیم.

وی به اجرای ۲۶۰ نقطه در فاز هشت با توجه به پیگیری‌های انجام شده اشاره کرد و تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۲۶۱ نقطه سایت جدید و یک هزار و ۴۰۰ تکنولوژی شامل توروجی، تریجی، فورجی استارت زده شده و در حال انجام است.

تمامی تجهیزات موبایل مطابق با تجهیزات در سطح دنیا است

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بحث تملک است، اظهار کرد: در فضای مجازی بحثی در ارتباط با تشعشعات دکل‌های موبایل مطرح شده درحالی‌که باید گفت تمامی تجهیزات موبایل مطابق با تجهیزات در سطح دنیا است.

این مسؤول با اشاره به اینکه دکل‌های موبایل به لحاظ کنترل به‌صورت مستمر توسط وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی که متولی کار است در حال رصد هستند، خاطرنشان کرد: در کل کشور خیلی راه مانده تا به سیگنال‌دهی به نقطه غیرمجاز برسیم و شاید هم به هیچ عنوان به آن نقطه نرسیم و این موضوعی است خانواده را نگران کرده است.

دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد

علی اصغرپور ادامه داد: اینکه اعلام می‌شود  تا آنجا که می‌توانید گوشی موبایل را فاصله دهید یا از هندزفری تماس بگیرید و موجب نگرانی خانواده‌ها شده این است که گوشی در ابعاد کوچک کار دکل را دارد انجام می‌دهد.

وی با اعلام اینکه دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد و در فرکانس کاملا امن دارند کار می‌کنند، افزود: همچنین تشعشعات آن کاملا اندازه‌گیری شده است و تحت نظارت سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات دارد کار می‌کند.

  هرچه تعداد دکل‌ها بیشتر شود میزان تشعشعات کمتر خواهد شد؛ به این دلیل که برای نمونه برای فاصله دوکیلومتری باید پرتاب تشعشعی بالاتر داشته باشیم اما وقتی در فاصله کمتری دکل قرار دهیم میزان سیگنال کاهش پیدا می‌کند

 

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران ادامه داد: نکته جالب‌تر اینکه هرچه تعداد دکل‌ها بیشتر شود میزان تشعشعات کمتر خواهد شد؛ به این دلیل که برای نمونه برای فاصله دوکیلومتری باید پرتاب تشعشعی بالاتر داشته باشیم اما وقتی در فاصله کمتری دکل قرار دهیم میزان سیگنال کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل است که تمام دنیا تلاشش بر این بوده تا تعداد دکل‌ها را بیشتر کند هر چه تعداد دکل‌ها بیشتر باشد میزان تشعشع سیگنال هم کمتر است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هیچ سایتی که حتی در نزدیکی‌های خطرپذیری باشد نداریم، خاطرنشان کرد: در دانشگاه و سازمان و تمام مراکز مخابراتی دکل داریم و هیچ گزارشی از درباره بیماری یا مساله دیگر نداشتیم که نگران‌کننده باشد./فارس

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :