تازه ها

يکشنبه 20 بهمن 1398-12:23 کد خبر:41130

نماینده ای ایده آلیسم در نظام شورایی

در تصدیق این گفتار باید از علی اکبر زلیکانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری یاد کنیم که همواره در تمامی مناصب خویش، ضوابط را بر روابط ترجیح داده است؛ رویکرد مثال زدنی وی نشان می دهد در راستای تأمین منافع مردم حتی گرایش های سیاسی و اجتماعی اش را نادیده می گیرد.


به گزارش انعکاس شمال، وجود نماینده های مقتدر، كارآمد و مستقل می تواند گامی در راستای تقویت فرایند دموكراسی در پارلمان های شهری و حتی مجلس شورای اسلامی باشد و راه را برای مطالبه اصلاح قانون و اجرای مدیریت واحد شهری كه پیش نیاز ارتقای كیفیت خدمات شهری و زندگی سالم در شهرها و كاهش هزینه های زندگی است، هموار سازد.

 

در تصدیق این گفتار باید از علی اکبر زلیکانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری یاد کنیم که همواره در تمامی مناصب خویش، ضوابط را بر روابط ترجیح داده است؛ رویکرد مثال زدنی وی نشان می دهد در راستای تأمین منافع مردم حتی گرایش های سیاسی و اجتماعی اش را نادیده می گیرد.

 

در حالی که به تعبیر برخی نقّادان اجتماعی، زلیکانی را روزگاری منتصب به تیم مهدی عبوری می دانستند اما در واقع وی حامی حوزه مثبت عملکرد مدیریت شهری وقت بوده و علیرغم این ادعا اثبات نشده، در مواقع لزوم منتقد هرگونه کم کاری و ناکارآمدی های مدیریت عبوری بوده است.

 

 نتیجه تصویری برای زلیکانی نایب رئیس شورای شهر ساری

 

باید توجه داشت که علی اکبر زلیکانی را عموماً یک نماینده ایده آلیسم می شناسند؛ مدیری که در مسیر ایفای حقوق مردم با عهدی تعارف ندارد بنابراین باید به این نکته نیز توجه داشت که با تکامل فکری هر انسانی، تجربه و رویکردهایی مبتنی بر منطق گرایی حاکم می گردد و باید اینگونه برشمرد که زلیکانی حتی در مناصب سیاسی نیز شخصیتی مردم گراست.

 

با نگاهی به تلاش های مجّدانه و ستودنی وی در توسعه پروژه های عمرانی شهر ساری بالاخص فاز دوم بوستان ملل و پروژه پل تا پل باید خاطر نشان کنیم که اگر روزی وی را متهم به جانبداری جناحی از مهدی عبوری می کردند اما این نگاه متفکرانه زلیکانی در حمایت از تیم فعلی مدیریت شهرداری ساری نشان می دهد این ادعا از سوی برخی از غوغاسالاران در افکار عمومی مطرح می شود که به دنبال سیاه نمایی عملکرد زلیکانی در خدمت به مردم هستند و بی شک وصله ای نیست که بر شخصیت این خادم مردمی چسبناک باشد.

 

متأسفانه در حالی که بسیاری از اعضای شوراهای سراسری کشور به واسطه ناکارآمدی و توهمات خود بزرگ بینی و حتی نوع رسیدن به صندلی های داغ پارلمان شهری، نوعاً به دنبال برگشت های سرمایه گذاری های بحث برانگیز انتخاباتی خود هستند، اما زلیکانی که سابقه خدمتش در استانداری مازندران و مناصب اجتماعی برهمگان محرز است، به خوبی نسبت به سوگند یاد شده در ابتدای شورای پنجم وفادار مانده است.

 

به هر سو با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و جنگ های سیاسی احزاب برای تخریب رقبا، زلیکانی را نیز به عنوان یک هدف مورد سیبل قرارداده و گذشته، حال و آینده اش را سیاه آلود جلوه می دهند و مدعی اند وی حزب باد است اما شایسته است که بدانیم زلیکانی همچون یک فرد حقیقی با حق حقوقی خود عملکردها را می سنجد و آنچه که از روحیات وی می شناسیم در انتخابات حامی اصلح ترها خواهد بود و این حق برایش محفوظ است که بر اساس بررسی شرایط و مناسب سنجی نسبت در قبال کاندیدا موضع گیری کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :