تازه ها

پنجشنبه 21 آذر 1398-11:52 کد خبر:38041

88 درصد مدارس غیردولتی مازندران نیاز به مقاوم‌سازی دارد

انعکاس شمال - رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش مازندران ایجاد فضای مناسب استاندارد را از دغدغه‌های مؤسسان مدارس غیردولتی برشمرد، گفت: ۸۸ درصد مدارس غیردولتی منزل مسکونی بودند که تبدیل به مدرسه شدند و این مدارس نیاز به مقاوم‌سازی دارند.


به گزارش انعکاس شمال،قربانعلی شیرزاد در شورای آموزش و پرورش مازندران در سالن شماره یک استانداری با اشاره به غیرمقاوم بودن مدارس غیردولتی استیجاری، بیان کرد: دل پری از مدارس غیردولتی مخصوصا استیجاری‌های غیردولتی داریم و این مدارس استیجاری غیردولتی را نظام مهندسی تایید می‌کند.

 وی افزود: نظام مهندسی به این مدارس استیجاری غیردولتی استحکام بنا می‌دهد، بارها تذکر دادیم.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مقطع پیش‌دبستانی و دیگر مقاطع تحصیلی داریم همچنین ۸۸ درصد مدارس استیجاری هستند واگر این مدارس را تعطیل کنیم، این بچه‌ها را کجا ببریم. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به چرایی تشکیل مدارس غیردولتی در کشور، اظهار کرد: دولت توان پاسخ‌گویی به کل هزینه‌های دانش‌آموزی را ندارد و در ساخت مدارس از همین قاعده استفاده می‌کند.

حسین حسن‌نژاد افزود: مدارس غیردولتی ۳۰۴ میلیارد تومان به نقدینگی کشور کمک می‌کنند و اگر این افراد صنعت و کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌کردند قطعا سودشان بیشتر بود و ما باید کمک کنیم تا اینکار برایشان سود داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه باید از مؤوسسان  مدارس غیردولتی حمایت شود، تصریح کرد: الزامات معافیت‌های عوارض و هرگونه معافیت‌هایی که یک مدرسه دولتی برخوردار است، برای مدارس غیردولتی هم باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پرورش نیز  با بیان اینکه مدارس فاقد استحکام بنا برای ما مهم  و  شرایط اضطرار وجود دارد، گفت:  یک پنجم جمعیت دانش‌آموزی ما در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و این مدارس نقش مهم و کمک مهمی به آموزش و پرورش در تامین نیروی انسانی و فضا و تجهیزات دارند.

 عسکری نیکزاد اظهار کرد: مصوبات جلسه به شکلی باشد اگر نیازی است اعتبارات تبصره‌دار و عنوان دار از طریق استانداری از دولت بگیریم و بقیه بانک‌ها به صورت تکلیفی با نامه استانداری وام به موسسین غیردولتی برای مقاوم سازی بدهند.

وی با بیان اینکه ماده ۱۹ قانون تأسیس مدارس رعایت نمی‌شود، افزود: تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالی و عوارض و هر آنچه برای مدارس دولتی وجود دارد، برای این مدارس رعایت نمی‌شود.

مدیرکل آموزش  و پرورش مازندران با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۹۵۵ نیروی انسانی تحصیلکرده در مدارس غیردولتی کار می‌کنند، گفت: تعدادی از آنها به صورت پاره‌وقت در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، بالا بودن مبلغ بیمه حتی برای معلمانی که یک ساعت تدریس می‌کنند از مشکلات مدارس غیردولتی است.

نیکزاد با بیان اینکه به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنید و باید دنبال قانونی باشید که از آموزش و پرورش حمایت کند، عنوان کرد: همه فضاها برای آموزش و پرورش بسته می‌شود و هر کسی به هر شکلی دارد راه را بر ما می‌بندد.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: ۸۴ هزار و ۴۶۴ دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی با احتساب پیش دبستانی‌ها ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۷۹۵ مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند.

مهدی قربانزاده با بیان اینکه مازندران در بخش مدارس غیردولتی ۲۱ درصد پوشش تحصیلی دارد، افزود: مازندران بعد از استان تهران دومین استان کشور با بیشترین پوشش تحصیلی است و میانگین پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی کشور ۱۳.۵ درصد است.

 این مسؤول تصریح کرد: مدارس غیردولتی ۳۰۴ میلیارد تومان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ برای دولت صرفه‌جویی داشته است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش مازندران ایجاد فضای مناسب استاندارد را از دغدغه‌های مؤسسان مدارس غیردولتی برشمرد، گفت: ۸۸ درصد مدارس غیردولتی منزل مسکونی بودند که تبدیل به مدرسه شدند و این مدارس نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی عنوان کرد: اداره کل نوسازی مدارس مازندران۶۰ مدرسه غیردولتی مازندران را از سال‌های ۹۳ تا ۹۷ با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان مقاوم‌سازی کرده است.

این مسؤول در ادامه اضافه کرد: مؤوسسان برای احداث مدارس غیردولتی ۵۱ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان و برای خرید زمین ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای بهسازی فضاهای آموزشی هزینه کردند./فارس

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :