تازه ها

پنجشنبه 23 آبان 1398-11:3 کد خبر:37980

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

زنان نقش کلیدی در ساختن مازندران یکپارچه و سالم دارند

انعکاس شمال - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به چشم انداز مازندران سالم ،یکپارچه و رشد یافته اشاره کرد و گفت: بانوان و کانون مهم خانواده نقش راهبردی و کلیدی در ساختن مازندران یکپارچه و سالم دارند با تاکید بر اینکه خانواده سالم زمینه ساز مازندران سالم است.

 


به گزارش انعکاس شمال، سمیه قاسمی طوسی در دیدار با حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت : اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برای حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و ایجاد فضای مناسب برای نقش آفرینی بانوان و جوانان در تثبیت و تقویت ارزش های معنوی و انقلاب اسلامی اعلام آمادگی می کند.

وی به چشم انداز مازندران سالم ،یکپارچه و رشد یافته اشاره کرد و افزود: بانوان و کانون مهم خانواده نقش راهبردی و کلیدی در ساختن مازندران یکپارچه و سالم دارند با تاکید بر اینکه خانواده سالم زمینه ساز مازندران سالم است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به تقویت و بزرگ شمردن برجستگی های مازندران در مفاد اشاره شده در حکم انتصاب صادره از سوی مقام معظم رهبری برای نماینده ولی فقیه در مازندران اشاره کرد و گفت: بانوان فداکار و پرتلاش مازندران یکی از سرمایه های گرانبها و برجستگی های تابناک دیار علویان هستند که  انتظار می رود در عرصه های سیاسی،اجتماعی و فرهنگی به این سرمایه های عظیم توجه شود.

وی با اعلام اینکه 5 هزار نفر از دختران دانش آموز مازندران از دوره های مهارت زندگی برخوردار شدند، طرح سلامت زنان روستایی، برپایی همایش های نشاط اجتماعی را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و افزود: هنچنین سند ارتقای وضعیت زنان استان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان تحت به عنوان نقشه راه تدوین و رونمایی شد.

طوسی همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری و تجلیل از بانوان فرهیخته در دهه فجر خبر داد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ،کشت محصولات زراعی و باغی سالم با همکاری جهاد کشاورزی استان را از دیگر اقدامات این اداره کل نام برد که با رویکرد ارتقای سلامت اجرایی می شود.

طوسی " اصلاح الگوی مصرف " را دغدغه هایی برشمرد که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند از اینرو اجرای این طرح از سال گذشته در استان اجرا شده است.

وی " اشتغال زنان" را از دیگر دغدغه های بانوان استان بیان کرد و گفت: زنان استان از توانمندی های زیادی برخوردارند اما در عرضه و فروش محشولات با مشکلات مواجه هستند البته در این بین تحریم های ناجوانمردانه نیز اقتصاد ما را درگیر کرده است که راهکار برون رفت این مشکل توجه به مشاغل خانگی است.

قاسمی طوسی برپایی نمایشگاه های دائمی و فصلی را در راستای حمایت از مشاغل بانوان و عرضه محصولات آنان لازم و ضروری دانست.

وی یادآور شد: رویکرد دولت این است که 30 درصد از سهم مدیریتی باید به زنان اختصاص یابد از نماینده ولی فقیه مازندران خواستار تذکر این موضوع به مسئولان اجرایی شد./ایلنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :