تازه ها

پنجشنبه 23 آبان 1398-10:58 کد خبر:37979

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

ارزش اقتصادی ۱۰ هزار میلیارد تومانی تولیدات کشاورزی مازندران

انعکاس شمال - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی محصولات و تولیدات بخش کشاورزی استان را ۱۰ هزار میلیارد تومان بیان کرد.

 


عزیزالله شهیدی فر صبح در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان ها با بیان اینکه مازندران استانی خاص و جزو پنج استان ویژه از نظر اراضی کشاورزی محسوب می شود تصریح کرد: زمین موجود در مازندران بسیار اندک است و ۱.۵ درصد اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشور در مازندران وجود دارد.

وی ادامه داد: با تولید هفت میلیون تن محصولات کشاورزی با ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده مازندران رتبه اول را در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی با اظهار اینکه مازندران یکی از استان های متراکم از نظر جمعیتی است یادآور شد: رشد جمعیت و مهاجرت سبب شده تا آسیب پذیری اراضی کشاورزی استان بیشتر شود از اینرو حساسیت حفظ اراضی کشاورزی استان مازندران به مراتب بیشتر از سایر استان ها است.

شهیدی فر با اشاره به اقدامات حفاظت از اراضی کشاورزی این اقدامات را بازدارنده ندانست و گفت: در حال حاضر باریکه ای از اراضی کشاورزی در طول نوار استان کشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، ضریب کشت را در استان بیش از دو برابر کشور اعلام کرد و گفت: ضریب کشت استان ۱.۵۰ درصد است./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :