تازه ها

چهارشنبه 22 آبان 1398-9:58 کد خبر:37972

رئیس سازمان بهزیستی:

سالانه ۲۰۰۰ معلول ضایعه نخاعی افزوده می شود

انعکاس شمال - رئیس سازمان بهزیستی گفت: سالانه دو هزار معلول ضایعه نخاعی جدید براثر حوادث و تصادفات به شمار مددجویان بهزیستی افزوده می شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، وحید قبادی دانا در اختتامیه نشست علمی کاربردی مدیران بهزیستی سراسر کشور در بابلسربا اشاره به اینکه ۲۲ هزار نیروی شاغل در سازمان بهزیستی با کمترین حقوق و دستمزد و با روی گشاده و باز به مددجویان خدمات دهی می کنند افزود: سالمندان، نیازمندان، کودکان بدسرپرست و غیره با بیش از هزار مرکز نگهداری جامعه هدف از گروه های حمایتی به شمار می روند.

وی با اظهار اینکه بیش از ۴۷ هزار نفر در مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی به سر می برند ادامه داد: بیش از ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی در سراسر کشور خدماتی دهی می شود و سالانه دو هزار بیمار ضایع نخاعی جدید در کشور افزوده می شود.

وی با عنوان اینکه بیش از ۳۷۰ هزار نفر سالانه در کشور براثر حوادث مصدوم می شوند گفت: سالانه ۶۰ هزار معلول براثر تصادفات در کشور اضافه می شود که دو هزار نفر معلولان ضایع نخاعی هستند و تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند..

قبادی دانا با بیان اینکه حق پرستاری ماهانه به ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی پرداخت می شود تصریح کرد: یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار در کشور مستمری بگیری هستند و یک میلیون و ۴۵۰ هزار فرد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی بهره می برند.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: ۱۵ هزار مهدکودک در کشور تحت پوشش بهزیستی قرار دارد و در گام دوم انقلاب، سرمایه گذاری روی مسائل تربیتی و پرورشی می تواند تضمین کننده آینده انقلاب باشد.

وی شفافیت، توانمندسازی و ارتقای وضعیت را از جمله ماموریت های سازمان بهزیستی در گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: در حال حاضر در سامانه شفافیت بهزیستی اطلاعات دو هزار و ۸۰۰ ملک تحت پوشش در منظر مردم قرار گرفته است.

قبادی دانا یادآور شد: همچنین می توان با ورود به سامانه، کلیه دریافتی ها از سال ۹۱ تاکنون شفاف سازی و بیان شود و این فعالیت ها در راستای مبارزه با فساد صورت گرفته است.

وی به بخشنامه تعارض منافع اشاره کرد و گفت: مدیران سازمان بهزیستی از فعالیت های اقتصادی تازمانی که به عنوان مدیر در حال خدمت هستند، منع شدند و تمام فعالیت های بهزیستی در راستای پیشگیری و توانمندسازی جامعه هدف است

رئیس سازمان بهزیستی با تاکید برحفظ کرامت سالمندان اظهار داشت: در آینده نزدیک با موج سالمندی در کشور روبرو خواهیم شد زیرا رشد سالمندی از رشد جمعیت پیشی گرفته است و اگر میزان رشد جمعیت ۱.۱ درصد باشد نرخ رشد سالمندی ۳.۳ درصد جمعیت است.

وی ادامه داد: پس از ۲۵ سال آینده میزان جمعیت سالمند کشور ۲۵ درصد جمعیت خواهد بود و از هر چهار نفر یک نفر سالمند خواهد بود و باید شرایط از منظرهای مختلف برای سالمندان مهیا شود./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :