تازه ها

سه شنبه 21 آبان 1398-9:49 کد خبر:37968

تبادلات اقتصادی مازندران و ارمنستان رونق می‌گیرد

انعکاس شمال - استاندار لری ارمنستان با تاکید بر توسعه مراودات همکاری در کشورهای حوزه دریای خزر گفت: تبادلات اقتصادی مازندران و ارمنستان رونق می‌گیرد.

 


به گزارش انعکاس شمال، آندره فوکسیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گل و گیاه مازندران اظهار داشت: در دیدار با استاندار مازندران تفاهم‌نامه‌ای در زمینه آموزشی، ورزشی و فرهنگی منعقد شده است و دیدار بسیاری خوب با فعالان تولیدی و اقتصادی استان صورت گرفت و مسائل بسیاری مطرح و زمینه‌های همکاری ایجاد شد.

وی افزود: حضور بنده در این استان برای آخرین بار نخواهد بود و در آینده نزدیک تبادل هیئت‌های همراه در همه زمینه‌ها انجام می‌شود.

فوکسیان تصریح کرد: مطمئن هستم همکاری دو استان لوری ارمنستان و مازندران ایجاد شده و  از استاندار مازندران و مسئولان استان برای بازدید از استان لوری دعوت می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گل و گیاه برای برطرف کردن بحران اقتصادی مازندران اثرگذار است.

 


حسن خیریان‌پور با بیان اینکه با سفر استاندار لوری ارمنستان طبق دعوت استاندار مازندران در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور به ویژه دو استان مذاکراتی شده است، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش ارتباط اقتصادی دو استاندار مازندران و لوری ارمنستان امضا شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان در قالب جشنواره گل وگیاه آن هم در عرصه صنایع دستی و خود اشتغالی جذاب، جالب و متنوع بود، افزود: این نمایشگاه برای استاندار لوری ارمنستان نیز بسیار قابل توجه و جالب بود.

خیریان‌پور با اعلام اینکه یکی از محورهای فعالیت این استان، گل و گیاه است که رتبه خوبی را در بخش تولید داریم، گفت: در بخش صنایع دستی که با تنوع در این استان تولید می‌شود و این می‌تواند در زمینه صادرات موثر و اثرگذار باشد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در شرایط بحران اقتصادی کشور زمینه تولید و اشتغال گل و گیاه مهم است، تصریح کرد: صنایع دستی و تولید گل و گیاه دو موضوع اثرگذار در رفع بحران بحران اقتصادی می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: در مازندران ارائه منابع بانکی و تسهیلات از سوی قانون بودجه پیش‌بینی شد و در این استان استفاده می‌شود که امیدواریم در جهت تولید و اشتغال رونق بیشتر و موثرتر باشد./تسنیم

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :