تازه ها

سه شنبه 21 آبان 1398-9:42 کد خبر:37966

مجازات عدم نصب کارتخوان در مشاغل اعلام شد

انعکاس شمال- مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر درون‌سپاری سازمان مالیاتی کشور گفت: فردی که در نصب کارتخوان کوتاهی کند، ۲ درصد از درآمد محاسبه شده را به صورت جریمه می‌بایست پرداخت کند.

 


به گزارش انعکاس شمال، علی رستم پور در تشریح آخرین فرآیند ثبت‌نام پزشکان برای نصب دستگاه‌های کارتخوان در مطب‌ها اظهار کرد: در رابطه با مشارکت گروه‌های پزشکی برای نصب کارتخوان رقم عدم همکاری همان ۵۸ درصد است.

او ادامه داد: مابقی گروه‌های مشاغل و حرفه‌ها، مطابق آئین نامه تبصره ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، نسبت به ثبت اطلاعات برای دریافت پایانه‌های فروش در ۲۸ شهریور ۹۸ فراخوانده شده‌اند.

رستم پور ادامه داد: در این فراخوان بیش از ۱۵ شغل و ۵۰ صنف و حرفه به ثبت اطلاعات خوانده شده‌اند، مهلت ثبت‌نام این مشاغل از ابتدای مهر تا پایان دی امسال خواهد بود و صاحبان مشاغل از روز دوشنبه بیش از ۲ ماه برای ثبت اطلاعات زمان خواهند داشت.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر درون سپاری سازمان مالیاتی کشور در پاسخ به این سؤال که روزانه چه میزان ثبت اطلاعات به سیستم مالیاتی کشور گزارش می‌شود؟ گفت: به طور متوسط روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مودی نسبت به ثبت اطلاعات حرفه خود برای دریافت کارتخوان اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: الزام نصب دستگاه کارتخوان برای تمام مشاغل به جز پزشکان برای سال آینده عملیاتی می‌شود. در واقع یعنی در اظهارنامه عملکرد سال ۹۹ مشاغل ملزم به نصب کارتخوان هستند.
او در پاسخ به این ابهام که چرا پزشکان امسال ملزم به نصب کارتخوان هستند؟ بیان می‌کند: نصب کارتخوان توسط پزشکان، پیرا پزشکان، دندان پزشکان، دامپزشکان، داروسازان و سایر رسته‌های پزشکی در قانون بودجه سال ۹۸ مقرر و الزام شده بود به همین جهت امسال موضوع نصب کارتخوان در مطب‌ها بسیار مورد تاکید سازمان امورمالیاتی قرار گرفت.

رستم پور در ادامه تشریح کرد: افرادی که در نصب کارتخوان به قانون عمل کرده‌اند قانون مشوق‌های مالیاتی را وضع کرده‌اند است که به موجب این قانون این افراد به مدت ۲ سال، سالیانه ۱۰ درصد از مالیات معاف خواهند شد. او همچنین جرائم مصوب بر فرار از نصب کارتخوان را منوط به محاسبه مالیات این افراد از سایر بانک‌های اطلاعاتی سازمان مالیاتی دانست و گفت: فردی که در نصب کارتخوان کوتاهی کرده، ۲ درصد از درآمد محاسبه شده توسط سازمان مالیاتی را به صورت جریمه می‌بایست پرداخت کند.

او گفت: افرادی که در نصب کارتخوان تمکین کرده‌اند، سازمان مالیاتی طبق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم این اجازه را دارد که پس از تایید خوش‌حسابی آنها نسبت به وضع مالیات مقطوع برای درآمد آنها اقدام کند. تا دیگر این مشاغل در جمع‌آوری اسناد هزینه‌ای به زحمت نیفتند./ بلاغ

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :