تازه ها

سه شنبه 21 آبان 1398-9:31 کد خبر:37963

مشکلات زائرانی که از طریق دفاتر غیرمجاز به اماکن زیارتی می‌روند

انعکاس شمال - مدیرکل حج و زیارت مازندران با اعلام اینکه بیش از 100 پرونده قضایی علیه دفاتر غیرمجاز در محاکم قضایی در حال پیگیری است،گفت: تمام تلاش ما این است زائران بدون هیچ دغدغه‌ای به سفرهای زیارتی مشرف شوند ولی در این میان آزادبرها و دفاتر غیرمجازی هستند که تنها قصد سوءاستفاده و اخاذی را دارند.

 


به گزارش انعکاس شمال، مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به مشکلات زائرانی که از دفاتر غیرمجاز به اماکن زیاری می روند، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است زائران بدون هیچ دغدغه‌ای به سفرهای زیارتی مشرف شوند ولی در این میان مراکزی به عنوان آزادبرها و دفاتر غیرمجازی هستند که تنها قصد سوءاستفاده و اخاذی را دارند.

سید حبیب‌الله ساداتی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده هراز چند گاهی اسامی دفاتر غیرمجاز شناسایی شده از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شوند تا مردم فریب این مؤسسات را نخورند ولی باز هم می‌بینیم این دفاتر از هر راهی وارد می‌شوند تا مردم را فریب دهند.

وی با اعلام اینکه بیش از 100 پرونده قضایی علیه دفاتر غیرمجاز در محاکم قضایی در حال پیگیری است، تصریح کرد: برخی از پرونده‌ها منتهی به رای و حتی رای نیز اجرا شده اما آزادبرها  در حال فعالیت هستند.


این مسؤول ادامه داد: اداره کل حج و زیارت مازندران به تمامی افرادی که درخواست مجوز دادند در صورت دارابودن شرایط مجوز ارائه می‌دهد ولی برخی به‌دلیل منافع خود نه تنها اقدامی در زمینه دریافت مجوز نمی‌کنند بلکه فصد سوءاستفاده دارند.

ساداتی بیان کرد: فردی به نام «غ ـ ع» در زمینه خرید فیش‌های حج تمتع و عمره فعالیت می‌کند درحالی‌که قصد فریب دارد به زائران اعلام می‌کند که سال آینده نوبت اعزام آنان است ولی بعد از پیگیری‌ها زائر متوجه می‌شوند باید سال‌های آینده در نوبت باشد و این فرد در چندین مورد مردم را مورد سوءاستفاده قرار داده است.

وی  گفت: توصیه ما به زائران این است فریب این مؤسسات را نخورند چرا که اصلا مجوزی ندارند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران در پایان خاطرنشان کرد: نشانه دفاتر غیرمجاز دریافت وجه به‌صورت نقدی است که زائران باید به این مهم توجه کنند  تا شاهد بروز مشکلی نباشیم./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :