تازه ها

پنجشنبه 16 آبان 1398-12:34 کد خبر:37957

مدیر جدید تعاون روستایی مازندران معرفی شد

انعکاس شمال –  " سلمان حاتم‌نژاد " که مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران را عهده‌دار بود به عنوان مدیر جدید مدیریت تعاون روستایی استان معرفی شد.

 


به گزارش انعکاس شمال، مدیر جدید تعاون روستایی مازندران با حضور مهندس عنایتی معاونت  فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران معرفی شد.

حاتم نژاد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار و مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران را در کارنامه خود دارد.

محمد رضا کریمی که از سال ۱۳۹۳ به عنوان مدیر تعاون روستایی مازندران منصوب شد پس از حدود ۶ سال فعالیت بازنشسته شده است.

 استان مازندران حدود چهار هزار روستا دارد که ۴۷ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری آن که بالاترین نرخ در کشور محسوب می شود در روستاهازندگی می کنند.
همچنین بر اساس آمارهای رسمی ، ۷۲ نوع محصول کشاورزی در مازندران کشت می شود که در تولید ۱۵ نوع آن مقام اول تا سوم کشور را دارد .

کارشناسان معتقدند که امکانات زیرساختی بسیاری از شرکت های تعاونی روستائی در مازندران مانند انبار ، فروشگاه ، وسایل حمل و نقل و غیره در سال های گذشته به خاطر عدم استفاده صحیح و نبود احساس مسئولیت در حال از بین رفتن است و کشاورزان نیز در این وضعیت کارائی تعاونی ها را باور نخواهند کرد.
الگوسازی دوباره از تعاونی های روستائی و نشان دادن کارائی آنان در چرخه تولید کشاورزی ، پیشنهادی است که کارشناسان برای استان مازندران مطرح می کنند ، پیشنهادی که می تواند به فراخور نوع تولیدات در هر منطقه حتی بر نام شرکت هم اثرگذاری کند.
یکی از ویژگی های کشاورزی مازندران علاوه بر تنوع و رنگارنگی که مزیت مهمی محسوب می شود ، کشت تخصصی بعضی محصولات در مناطق خاص است مانند انجیر در گلوگاه ، گل نرگس در جویبار ، توت فرنگی در بابل ، انار در بهشهر و یا شکر قرمز در قائمشهر است ، وضعیتی که می تواند بر بازتعریف فعالیت شرکت های تعاونی اثرگذاری کند./ایرنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :