تازه ها

سه شنبه 14 آبان 1398-10:7 کد خبر:37949

معاون میراث‌فرهنگی مازندران:

عدم تکمیل بخش تاسیسات با گذشت 70 روز پس از افتتاح!

انعکاس شمال - معاون میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مسجد جامع ساری، گفت: کار بازسازی این مسجد هنوز به اتمام نرسیده است.

 

 


به گزارش انعکاس شمال، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مسجد جامع ساری اظهار کرد: کار بازسازی این مسجد هنوز به اتمام نرسیده است.

مهدی ایزدی افزود: بخش اصلی زیرساخت‌های تاسیساتی، اطفای حریق، سیستم‌های حفاظتی و نورپردازی مسجد باقی مانده است و هنوز تمام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، کار ساختمان مسجد به پایان رسیده است؛ اما اصل کاری که در حادثه گذشته عامل آتش‌سوزی مسجد شده بود و باید اصلاح و ترمیم شود؛ انجام نشده است.

ایزدی ادامه داد: در حادثه سال گذشته، بر اساس اتصال سیم‌کشی اسپیلیت و برق رخ داده است، اما همین بخش، کارش تکمیل نشده است و باقیمانده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از کار به لحاظ پیشرفت فیزیکی و زمان باقیمانده است؛ گفت: هنوز قرارداد شهرداری ساری با پیمانکار این پروژه به پایان نرسیده است و قرار بود این کار انجام شود.

معاون میراث‌فرهنگی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر مشکل کار به زمین پشت مسجد بر می‌گردد که باید موتورخانه تاسیسات در آن ساخته و تعبیه شود و هنوز این زمین در تملک و یا اختیار مسجد قرار نگرفته است تا پیمانکار شهرداری، کارش را انجام دهد.

ایزدی بیان کرد: اگر این زمین در اختیار مسجد و طبیعتا شهرداری قرار گیرد، قاعدتا کار تاسیسات باقیمانده هم انجام و به پایان خواهد رسیذ.

به گفته وی، حدود 80 مسجد و تکیه مازندران ثبت شده میراث هستند و بنا است 25 مورد دیگر هم به این لیست اضافه شود./بلاغ

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :