تازه ها

چهارشنبه 6 شهريور 1398-10:46 کد خبر:37860

سدهای مازندران به مقاصد گردشگری تبدیل شود

انعکاس شمال - مدیرکل آب منطقه ای مازندران گفت: یکی از مزیت های این استان جذب توریست است و دسترسی های مناسب به سدها در مازندران عامل مهم گردشگری سد است.


به گزارش انعکاس شمال، محمد ابراهیم یخکشی، با بیان اینکه سدها، در واقع آب رودخانه ها را تنظیم و ذخیره کرده است که محیط جذابی را برای گردشگر رقم می زند ، اظهار کرد: به طور مثال سد شهید رجایی، در گذشته رودخانه ای کم آب بوده اما اکنون از ساری تا خود سد پر از آب است و که امکان تبدیل شدن به مکان گردشگری را دارد.

 وی با اشاره به اینکه سد، دریاچه و مخزن ها جاذبه هایی داشته که می توانند در جذب گردشگر کمک کنند،  تصریح کرد: با برنامه ریزی درست و استفلاده از مشاوران این حوزه در راستای جذب گردشگر با توجه به ظرفیت سد ها در مازندران اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرکل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه در یک پروسه ۲۰ ساله این مکان ها به بخش خصوصی و سرمایه گذارها سپرده شد، گفت: هدف از اجرای این طرح مهیاغ نمودن امکاناتی از قبیل ورزش های آبی و زیرساخت هایی گردشگری در استان بوده تا مردم به آنها دسترسی داشته و به خوبی از آن استفاده کنند .

یخکشی خاطرنشان کرد: سدهایی از قبیل جویبار، سنبل رود و شیاده که در مرحله آغاز این طرح است و امکاناتی از جمله اقامتی وتفریحی و ورزشی در آن ایجاد می شود .

وی در خصوص واگذاری طرح ها به سرمایه گذاران افزود: ملاحضات زیست محیطی و حفظ کیفیت در سد ها رعایت می شود، به طور مثال در سدهایی که برای آب شرب هستند ملاحظات خاص خود را دارد، مکان اقامتی در بالادست ساخته نمی شود زیرا پسآب های خانگی به محیط آسیب نزند و آب آلوده نشود.

مدیرکل آب منطقه ای مازندران با تاکید بر اینکه مجاز به افزودن آلاینده ها در سدهای مختص کشاورزی نیستیم، بیان کرد: بحث هایی در گذشته مطرح شده است مانند ملاحظات اجتماعی که باید به نهاد مرتبط واگذار شود و حضور حداکثری مردم این مهم را ممکن می کند.

یخکشی با اشاره به اینکه گردشگری سد باعث اشتغال می شود، یادآور شد: سد برنجستانک شیرگاه برای ۱۵ نفر به طور مستقیم با بیمه و سد نوشهر برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است .

وی مطرح کرد: آثار گردشگری سد برای ایجاد اشتغال، اقتصاد مردم، جامعه مازندران و استفاده از مواهب الهی تاثیرگذار است .

مدیرکل آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه مزیت سدهای مازندران نسبت به سایر سدهای کشور بیشتر است، خاطرنشان کرد: این استان با وجود داشتن جاذبه های محیطی، تلفیقی از جنگل، آب و کوه باعث افزودن گردشکر شده است، هرجا که آب باشد قطعا آبادی خواهد بود و کمک کردن رسانه ها باعث رونق گردشگری در این حوزه خواهد شد. /ایسنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :