تازه ها

پنجشنبه 10 مرداد 1398-10:34 کد خبر:37803

اختصاص اعتبار جهانی برای حفاظت از جنگل‌های شمال

انعکاس شمال - با ثبت جنگل هیرکانی در یونسکو اعتبارات بین المللی در حفاظت از جنگل‌های هیرکانی اختصاص خواهد یافت.

 


 به گزارش انعکاس شمال، موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری ، گفت: با ثبت جنگل‌های هیرکانی در یونسکو، ۱۲ پایلوت در ثبت جهانی مصوب شد و از این تعداد ۶ پایلوت متعلق به مازندران است.


او با بیان اینکه بیش از ۶۴ هزار هکتار جنگل‌های مازندران اکنون ثبت جهانی شده است، افزود: با کسب این افتخار در جهان دنیا بر آن شده است تا محافظت از جنگل‌های هیرکانی داشته باشد.


موسوی ادامه داد: بیش از ۸۰ گونه صنعتی در جنگل‌های شمال کشور وجود دارد که در انواع مختلف حفظ می‌شود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه با آغاز مطالعات تفضیلی از سال آینده برنامه طرح تنفس را اجرایی خواهیم کرد، گفت: قانون ۳ سال زمان برای ارائه طرح جایگزین تعیین کرده است.


وی افزود: بهره برداری از جنگل‌های شمال کشور پایان یافته است وخوداتکا کردن جنگل از مهمترین برنامه‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.


موسوی در خصوص آفت شب پره در جنگل‌های شمال گفت: اگرچه کمی دیر متوجه ورود این آفت وارداتی شدیم، اما از روز‌های ابتدایی مبارزه با این آفت را شروع کردیم.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران منطقه ساری گفت: بیش از ۴۱ هزار هکتار گونه‌های شمشادی شمال کشور آلوده هستند وبا محلول پاشی و نگهداری شمشاد‌های سبز تلاش می‌شود تا نسل شمشاد با نابودی روبرو نشود./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :