تازه ها

پنجشنبه 3 مرداد 1398-10:15 کد خبر:37786

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه در توسعه کسب و کارهای فضاپایه

انعکاس شمال - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری در راستای توسعه کسب و کارهای فضاپایه ذیل برنامه توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) داد.

 


به گزارش انعکاس شمال، کامران اصغری در جلسه سه‌جانبه از انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری در راستای  توسعه کسب و کارهای فضاپایه ذیل برنامه توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) فی مابین این اداره کل تعاون، مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی واحد سیمرغ و کارگزار رسته فناوری اطلاعات استان در طرح تکاپو خبر داد.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با اهدافی از قبیل ایجاد نهادی با عنوان "مرکز توسعه کسب و کارهای فضاپایه" جهت افزایش استفاده از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه‏‌های مرتبط و همچنین افزایش تولیدات محتوایی برای بهره‌گیری از توان فنی و تخصصی نیروهای جوان فارغ‏‌التحصیل دانشگاه منعقد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود:  فراهم آوردن بستر همگرایی، تعامل موثر و مشارکت هم افزایی طرفین در راستای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین اجرای سیاست‌های کلان نظام در رسته‏ی فناوری اطلاعات و خدمتگزاری به فعالان حوزه فناوری اطلاعات ذیل برنامه توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار (تکاپو) نیز از دیگر اهداف مهم این تفاهم نامه است.

این مسئول مهم‌ترین هدف انعقاد این تفاهم نامه را گسترش استارت‌آپ‌های موفق در کسب و کارهای فضا پایه دانست و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف این اقدام مهم، تنظیم چارچوب همکاری در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و بهره‌برداری مناسب از نیروی کار انسانی دانش‌‏آموخته و افزایش تعامل جهت گسترش استارت آپ‌های موفق جهت تولید محتوای دیجیتال با اجرای پروژه‌های کاربردی و تجاری ، ذیل برنامه‌های عملیاتی طراحی شده توسط کارگزار توسعه رسته فناوری اطلاعات طرح تکاپو در استان با هدف توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است.

اصغری خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه بتوانیم زمینه ایجاد اشتغال مطلوب برای فارغ‌التحصیلان حوزه فناوری اطلاعات در زمینه تولیدات نرم‌افزارهای کاربردی تحت اینترنت در فضای ابری و سایر زمینه‌های مرتبط گام مهمی برداریم.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران در پایان گفت: استان مازندران از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فناوری اطلاعات برخوردار است و توانمند شدن فارغ التحصیلان این حوزه از ضروریات است./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :