تازه ها

چهارشنبه 5 تير 1398-9:13 کد خبر:37731

حمایت از طرح‌های خلاقانه در حوزه عفاف و حجاب

انعکاس شمال - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کنیم و یکی از این طرح‌ها، عفاف و حجاب بود.

 


به گزارش انعکاس شمال، حفظ عفاف و حجاب از دیرباز در بین اکثریت جامعه به‌ویژه بانوان ایرانی  دغدغه بوده و گرچه در سال‌های اخیر دشمن قصد حمله فرهنگی از این جناح را داشته ولی همچنان حفظ حجاب برای بانوان امری ضروری و اچتناب ناپذیر است.

دومین نمایشگاه پوشش اسلامی با عنوان پارسی پوش سه‌شنبه شب در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان مازندران برپا شد.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این مراسم با بیان اینکه امور بانوان در کنار تمام برنامه‌های خود، سلامت جسم و روان خانواده‌ها را در دستور کار قرار داد، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌ها، همایش‌ها در رابطه با هرآنچه که زنان ما در صنوف مختلف با آن در ارتباط هستند از جمله برنامه‌های امور بانوان است.

سمیه قاسمی‌طوسی افزود: از طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کنیم و یکی از این طرح‌ها، عفاف و حجاب بود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها دغدغه‌های زیادی در حوزه عفاف و حجاب دارند و همه این مسائل ما را بر آن داشت تا این نمایشگاه را برپا کنیم.

قاسمی با بیان اینکه خانواده‌های متدین و جوانان ما می‌خواهند تا در مجالس لباس مناسب بپوشند، اظهار کرد: سعی کردیم در این نمایشگاه از طرح‌ها و برندهای داخلی استفاده شود و گامی بزرگ در راه رونق تولید است.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران گفت: این نمایشگاه در ۴۰ غرفه برپا شد و در آن دوخت چادر رایگان، مقنعه و چادر نماز، جواهردوزی و چاپ روی لباس، تعویض چادر نماز قدیم با جدید انجام می‌شود.

* نحوه پوشش اسلامی در کشور ریشه ملی و مذهبی دارد

فرماندار شهرستان قائم‌شهر نیز با بیان اینکه بحث حجاب و عفاف در کشور ما مهم است، اظهار کرد: نحوه پوشش اسلامی در کشور ریشه ملی و مذهبی دارد، بعد از نمود اسلام حجاب و عفاف یک ارزش و تفکر دینی شد و در طول تاریخ همواره زنان ایرانی بر این موضوع تأکید و حجاب را هویت خود می‌دانستند.

یحیی یوسف‌پور افزود: یکی از مباحثی که باید در آن زمینه کار شود بحث فرهنگی و آموزشی است و آنچه باعث تغییر دیدگاه می‌شود، آموزش است.

وی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با چند هدف انجام شد که از آن جمله می‌توان به تلاش در زمینه تولید ملی و تنوع پوشش در کنار تبلیغ فرهنگ و حجاب اشاره کرد.

به گزارش فارس، دومین نمایشگاه استانی پارسی پوش از چهارم لغایت ۹ تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائم‌شهر دایر است./فارس

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :