تازه ها

سه شنبه 28 خرداد 1398-11:20 کد خبر:37717

هزینه میلیاردی برای لایروبی آب بندان‌های مازندران

انعکاس شمال - مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی اداره کل کشاورزی مازندران گفت: عملیات لایروبی آب بندان‌های مازندران امسال با هزینه‌ای بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، فرزین فرهادی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مازندران ، گفت:  عملیات لایروبی سه هزار و ۱۵۰ هکتار از آب بندان‌های مازندران امسال با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه پارسال عملیات لایروبی آب بندان‌ها در مازندران حدود ۵۰۰ هکتار بوده است افزود:امسال اعتبارات ما هم استانی است و هم ملی در صورتی که پارسال تنها از محل اعتبارات استانی بوده است.

وی با بیان اینکه  مازندران دارای ۹۳۱ قطعه آببندان به وسعت ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار است، افزود: ۱۶۰ قطعه از آببندان‌های مازندران امسال لایروبی می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با شرایط فعلی آببندان‌های استان ۳۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی می‌کنند، گفت: افتتاح طرح‌های آب و خاک امسال شامل لایروبی، افزایش مخزن، بهسازی و ایستگاه پمپاژ است که می‌توانیم حجم آبگیری در آببندان‌ها را به ۷۴۰ میلیون مترمکعب برسانیم که این میزان حجم قابل قبولی است./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :