تازه ها

سه شنبه 28 خرداد 1398-10:55 کد خبر:37715

رئیس انجمن صنفی معلمان نیروی آزاد مدارس غیر دولتی کشور:

نمایندگان صدای مظلومانه معلمان غیر دولتی را بشنوند

انعکاس شمال - فاطمه احمدیان گفت: آموزش و پرورش معلمان فعال در مدارس غیر دولتی را به رسمیت بشناسد.

 


به گزارش انعکاس شمال، فاطمه احمدیان  با اشاره به برخی مشکلات و معضلاتی که معلمان شاغل در بخش غیر دولتی با آن روبرو هستند؛ افزود: همواره گفته می شود معلمی شغل انبیاء است اما شان و منزلت معلمان به عنوان شغلی که شغل انبیاء است در مدارس غیر دولتی و آزاد رعایت نمی شود.

وی گفت: برای چاره اندیشی مشکلات معلمان غیر دولتی، انجمن تشکیل شد و اکنون با دارا بودن 11 هزار نفر معلم در سطح استان مازندران تاکنون 290 نفر عضو این انجمن هستند.

این معلم بیان داشت: فاصله داشتن این موضوع به دلیل عدم امنیت شغلی است و برخی نان آور خانه هستند و به همین مقدار بسنده می کنند تا استخدامی در آینده ایجاد شود و به صورت نیروی آزاد در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

 رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری معلمان نیروی آزاد در مدارس غیر دولتی کشور گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش و مدارس، اجر و قربی تاکنون برای معلمان نیمه آزاد قائل نشدند و باید در این بخش چاره اندیشی شود.

احمدیان اظهار کرد: حقوق ناچیز و پایین که می توان بالاترین حقوق معلمان شاغل در مدارس نیمه آزاد و غیر دولتی را 800 هزار تومان عنوان کرد و بیمه نبودن معلمان و نداشتن حق و حقوق مناسب از مشکلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم.

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق معلمان ما در بخش نیمه دولتی و غیر انتفاعی بیمه نیستند؛ خاطر نشان کرد: اگر بیمه ای باشد از حقوق معلمان کسر می شود و در طول تابستان و تعطیلات نوروز هم حقوق نداریم.

احمدیان یادآور شد: از عمده مشکلات در کنار قراردادهای سفید امضاء، بیمه و عدم امنیت شغلی و پایین بودن حقوق و مزایای معلمان فعال در آموزشگاهها و مدارس نیمه دولتی و غیر انتفاعی می توان به عدم ارائه مدرک در برخی از آموزش ها، عدم ارائه امکانات رفاهی مناسب همچون سایر معلمان و استفاده از امکاناتی همچون خانه معلم اشاره کرد.

رئیس انجمن معلمان حق التدریسی مدارس غیر دولتی مازندران گفت: البته امسال با حمایت نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در بحث ایجاد و ارائه امکانات رفاهی در بحث خانه معلم و مدارس مشکلات برطرف شد و امکانات رفاهی مناسب در اختیار نیروهای آزاد و معلمان شاغل در مراکز غیر دولتی قرار داده شد.

وی اضافه کرد: همه ساله باید دغدغه داشته باشیم  که اگر امسال مدرسه با حضور من به عنوان معلم موافقت نکند؛ چه کنم؟ آیا در صورت عدم پذیرش توسط مدرسه فعلی می توانم در مدرسه دیگر شاغل شوم؟ و لذا النتظار داریم آموزش و پرورش ما را به رسمیت بشناسد.

 رئیس انجمن معلمان حق التدریسی مدارس غیر دولتی مازندران گفت: فرقی ندارد که دارای یک سال تا 20 سال سابقه باشیم و این دغدغه و عدم امنیت شغلی و عدم بیمه برای اکثر معلمان شاغل در مدارس غیر دولتی و به صورت آزاد وجود دارد.

احمدیان افزود: در گذشته از سوی نمایندگان مجلس شورای اتسلامی وعده های فراوان داده شد اما رد عمل کاری صورت نگرفت و عملا" کاری نشد و اتفاقی نیفتاد و انتظار داریم که نمایندگان صدای مظلومانه ما را بشنوند و وارد عمل شوند و بی تفاوت نباشند.

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کل استان های کشور همدل و همراه باشند می توانند آیین نامه ها را تغییر دهند و حداقل ترین ها را برای معلمان نیروی آزاد در نظر بگیرند که از کمترین حقوق برخوردار هستند.

احمدیان گفت: نابسامانی اقتصادی وجود دارد اما بیشترین فشار به معلمان نیروی آزاد وارد می شود و باید بیشتر از گذشته برای رفع مشکلات این قشر تلاش شود./ایلنا

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :