تازه ها

سه شنبه 31 ارديبهشت 1398-10:24 کد خبر:37682

مراسم شب‌های قدر در ۳۵۰ امامزاده شاخص مازندران برگزار می‌شود

انعکاس شمال - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم زنده نگهداشتن شب قدر امسال در ۳۵۰ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

 


به گزارش انعکاس شمال وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی اظهار داشت: مراسم شب‌های احیا ماه رمضان در 350 بقعه و امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه شب قدر امسال همانند سال‌های گذشته با برنامه‌های دینی و مذهبی در امامزادگان استان برگزار می‌شود، افزود: قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی، دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا، عزاداری، سینه زنی و قرآن بر سر گرفتن از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این شب‌ها است.

حیدری جناسمی گفت: این مراسم‌ها در قالب طرح ضیافت الهی اجرای می‌شود و از سخنرانان برجسته استانی، کشوری، مبلغان دینی بهره گیری خواهد شد. در این شب‌ها از محل موقوفات استان سفره‌های افطاری برپا می‌شود.

وی از ویزیت رایگان بیماران در شب‌های قدر خبر داد و گفت: این طرح در امامزاده قاسم (ع) بابل، امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر و امامزاده عبدالحق زیرآب سوادکوه اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح ویزیت رایگان بیماران در امامزاده عبدالحق زیرآب سوادکوه از اول ماه رمضان آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و تضرع به درگاه خداوند متعال است، گفت: برگزاری مراسم‌های معنوی، محافل قرآنی و تفسیر قرآن‌کریم می‌تواند در تحقق این امر به ما کمک کند.

وی نیز گفت: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 350 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران برگزار می‌شود. توزیع سبد کالا، اجرای طرح افق ،سخنرانی، مولودی خوانی، اهدا جوایز و برپایی نمایشگاه تصویری از برنامه‌های این مراسم است. جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با حضور اقشار مردم در بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد.

حیدری ادامه داد: همه ائمه خیرخواه مردم بودند و خداوند برای اینکه انسان‌ها را هدایت کند پیشوا و رهبر برای آنان قرارداده است و ائمه طاهرین پیشوایان دین انسانها هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: قرآن کریم پیامبر را به‌عنوان اسوه حسنه معرفی و ائمه معصومین مانند پیامبر الگوی تمام نما برای بشریت بوده و هر کس از آنان دور باشند گمراه خواهند شد./تسنیم

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :