تازه ها

پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398-11:40 کد خبر:37670

پیش بینی تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن برنج در مازندران

انعکاس شمال - رئیس اداره برنج اداره کل جهاد کشاورزی مازندران، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به احتساب پرورش رتون و کشت مجدد، یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار تن تولید برنج داشته باشیم.

 

 


به گزارش انعکاس شمال، ،قربان نژاد رئیس اداره برنج اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال هیچ محدودیتی در کشت برنج در هیچ منطقه‌ای از استان نداریم گفت: بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان عملیات آماده‌سازی زمین انجام شد که تاکنون ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ هکتار نشاکاری شده است.

وی با توجه به سطح زیرکشت ۲۱۳ هزار هکتاری برنج در مازندران افزود: تاکنون ۲۰۴ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۹۶ درصد شخم و شیار، ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل ۹۴ درصد آب تخت اولیه، ۲۰۷ هزار و ۸۰۰ هکتار خزانه‌گیری و ۲۰۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بذرپاشی شد.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۷ هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزار‌های مازندران مکانیزه کشت شد که ۱۵ درصد از سطح نشاکاری مربوط به ارقام پرمحصول بوده است.

وی افزود: تاکنون ۲۴ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

قربان‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۱ نمونه خاک از شالیزار‌ها برای آنالیز به آزمایشگاه‌های خاکشناسی ارسال شد، گفت: با توجه به شرایط جوی که شاهد بودیم عملیات نشاکاری به تاخیر افتاد و به همین دلیل اوج نشاکاری در هفته‌های اخیر بود و سطحی که سال گذشته عقب بودیم جبران خواهد شد.

وی گفت:به دلیل کمبود منابع آبی ۱۰ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران پارسال زیر کشت برنج نرفت و امسال با توجه به شرایط آبی این اراضی زیرکشت می‌رود./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :