تازه ها

سه شنبه 24 ارديبهشت 1398-11:36 کد خبر:37665

استاندار مازندران در جمع کارکنان سازمان دانش‌آموزی استان:

کار فرهنگی با مدرسه و دانش آموز آغاز می شود

انعکاس شمال - حسین‌ زادگان، رئیس شورای اموزش و پرورش استان در این نشست سازمان دانش‌آموزی استان را بازوی توانمند توسعه استان دانست و یادآور شد: کار فرهنگی با مدرسه و دانش آموز آغاز می شود و باید توجه جامعه و مسئولان به این ظرفیت والا جلب شود. ‎

 

 


به گزارش انعکاس شمال و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، استاندار مازندران بهمراه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری از سازمان دانش آموزی استان به مناسبت بیستمین سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران بازدید و با کارکنان این سازمان گفتگو کرد.
استاندار مازندران در جمع کارکنان سازمان دانش‌آموزی استان، این سازمان را بازوی توانمند توسعه استان دانست و یادآور شد: آحاد جامعه و مسئولان به ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی توجه داشته باشند و از این توانمندی تربیتی به نحو شایسته بهره گیری کنند.
مقام عالی دولت در مازندران، تاکید کرد: سازمان دانش‌‌آموزی؛ سمن فعالی است که می‌‌تواند علاوه بر آموزش و پرورش، به سایر بخش‌ها هم خدمات‌رسانی کند.
استاندار با بیان این که نقطه آغاز کار فرهنگی در مدرسه و دانش‌آموزان است، عنوان کرد: اگر قرار است مشکلات مدیریتی را در بخش‌هایی همچون محیط زیست، پسماند و غیره حل کنیم، باید آن را از سطح مدارس شروع کنیم.
حسین‌ زادگان با اشاره به این که در کشور ما مانند کشورهای توسعه‌یافته نهادهایی که شرط توسعه‌یافتگی قلمداد می‌شوند، وجود دارد، افزود: باید با برنامه های درست و عملیاتی، اثربخشی این نهادها را بیشتر کنیم و به کیفی‌سازی فعالیت‌ها توجه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است مشکلات استان حل شود، باید به سازمان دانش‌آموزی به عنوان بازوی توانمند در توسعه استان نگریست. آموزش و پرورش دست کم یک دوم جامعه هدف ما شامل خانواده، دانش‌آموز و فرهنگیان را در اختیار دارد.
حسین‌زادگان اظهار داشت: حضور اینجانب و معاون سیاسی و امنیتی در سازمان دانش‌آموزی جلب توجه جامعه به این مجموعه توانمند است. سازمان دانش‌آموزی سازمانی مستقل و نهادی عمومی و غیردولتی است که با کم کردن بروکراسی، اثربخشی و کارایی آن بیشتر می‌شود.
استاندار مازندران با بیان این که آن‌ طور که باید هنوز به آموزش و پرورش به عنوان عنصری تعیین کننده توجه نشده است، یادآور شد: شاید بخشی از این اتفاق به گستردگی نظام آموزش وپروش برگردد در حالی که آموزش وپرورش مخزن نیروی انسانی کارآ و موثر و با دانش و سالم است.
رئیس شورای اموزش و پرورش استان یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان دانش‌آموزی را غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان دانست و افزود: این سازمان بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی را با غنی‌‌سازی اوقات فراغت کاهش می‌دهد.
استاندار تاکید کرد: سازمان دانش‌آموزی استان ایده‌پردازی و تولید ایده‌های نو را برای بهره گیری دستگاه ها در دستور کار جدی قرار دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :