تازه ها

پنجشنبه 29 فروردين 1398-12:17 کد خبر:37620

۳۳ درصد مدارس مازندران نیازمند مقاوم‌سازی

انعکاس شمال - معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: ۳۳ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

 


به گزارش انعکاس شمال، اسفندیار نظری نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در حاشیه افتتاح دبستان خیرساز حر ریاحی لمارون بابل، با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که در روستا‌ها مدارس باکیفیت بسازیم، گفت: ۳۳ درصد مدارس مازندران نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

 

وی افزود: پوشش تحصیلی دانش آموزان مازندران درمقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد، در دوره متوسطه اول بیش از ۹۸ درصد و در دوره متوسطه دوم بیش از ۹۲ درصد است.

 

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نیاز مبرم هنرستان‌های مازندران به تجهیزات، گفت: درحال حاضر برای استانداردسازی نسبی هنرستان‌های مازندران نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم

 

نظری افزود: در بخش نیروی انسانی به هزار و ۷۵ نیروی متخصص ومتهعد نیاز داریم.

وی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران همه دانش‌آموزان مناطق دوردست و محروم از آموزش لازم برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به‌اینکه آموزش و پرورش مازندران با همّت خیران مدرسه‌ساز، در دو‌ردست‌ترین مناطق استان مدرسه احداث کرده است، افزود: دراستان مازندران ۹ مدرسه تک دانش‌آموزی داریم که این نشان‌دهنده تلاش آموزش و پرورش مازندران برای کم کردن بی‌سوادی است.

معاون آموزش و پرورش مازندران افزود: در شهرستان بابل ۷۳ مدرسه تخریبی وجود دارد که امیدواریم با همت خیرین نیک‌اندیش بتوانیم هرچه سریعتر مدارس جدیدی احداث کنیم.

برای ساخت مدرسه حر ریاحی لمارون حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد و مساحت این مدرسه ۱۰۰۰ متر مربع است که دارای ۲۰ دانش‌آموز و سه کلاس درس است./باشگاه خبرنگاران

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :