تازه ها

دوشنبه 26 فروردين 1398-9:57 کد خبر:37597

ساخت نخستین اثر ارکسترال محلی با موضوع شهدای خان‌طومان

انعکاس شمال - مدیرکل صداوسیمای مازندران گفت: صداوسیمای مرکز مازندران برای جاودانه‌تر کردن حماسه جاوید مدافعان حرم به ویژه حماسه خان‌طومان حلب که 13 نفر از مازندرانی‌های مدافع حرم به شهادت رسیدند یک قطعه موسیقی با کلام ارکسترال می‌سازد.


به گزارش انعکاس شمال، هادی ابراهیمی از ساخت نخستین اثر ارکسترال محلی با موضوع شهدای خان‌طومان خبر داد و اظهار داشت: حماسه شهدای خان‌طومان با ساخت یک قطعه موسیقی ارکسترال جاودانه‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه عشق و علاقه مردم مازندران به خاندان پیامبر بزرگ اسلام (ص) دیرینه است،گفت: به گواه تاریخ، مازندرانی‌ها در این راه هر آنچه که در توان داشتند را به میدان آورده اند.

مدیرکل صداوسیمای مازندران با اشاره به مقابله کشورمان با ترویست‌های تکفیری که ساخته و پرداخته استکبار جهانی‌اند، افزود: با مجاهدت‌های مدافعان حرم بود که طومار داعش،القاعده و دیگر گروه‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا در هم پیچیده شده است.

وی تصریح کرد: صداوسیمای مرکز مازندران برای جاودانه‌تر کردن حماسه جاوید مدافعان حرم به ویژه حماسه خان‌طومان حلب که 13 نفر از مازندرانی‌های مدافع حرم به شهادت رسیدند یک قطعه موسیقی با کلام ارکسترال می‌سازد.

به گفته مدیرکل صداو سیمای مرکز مازندران در این اثر هنری بیش از 30 نوازنده حضور دارند و شعر آن از وحید دانا و تنظیم با سید جمال محمدی است.

ابراهیمی در پایان گفت: این اثر هنری محلی هفته دوم اردیبهشت رونمایی می‌شود./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :