تازه ها

چهارشنبه 21 فروردين 1398-11:56 کد خبر:37590

استاندار مازندران بیان کرد:

خسارت ۵۹۰۰ میلیارد ریالی سیل به کشاورزی مازندران

انعکاس شمال- استاندار مازندران، خسارت سیل به بخش کشاورزی استان را پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

 


به گزارش انعکاس شمال، احمد حسین زادگان در جلسه مدیریت بحران استان خسارت سیل به بخش کشاورزی استان را حدود ۵۹۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: باغ‌های مرکبات و سیاه ریشه، توت فرنگی، مزارع کلزا، گندم و جو، دامداری و مرغداری و تأسیسات آب و خاکی در این سیل خسارت جدی دیدند.

وی با اشاره به اینکه استان از بحران خارج شده است گفت: تلاش برای بازسازی و جبران خسارت آغاز شده است.

علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس نیز با بیان اینکه مازندران از مهمترین استان‌های کشور در تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی جامعه است گفت: دولت باید نسبت به پرداخت غرامت خسارت سیل به صورت یکسان در تمام استان‌های خسارت دیده اقدام کند و اگر خسارت‌های وارد شده به کشاورزی استان جبران نشود، امنیت غذایی جامعه با خطر مواجه خواهد شد.

وی افزود: از دولت می‌خواهم نسبت به کاهش بروکراسی اداری در پرداخت غرامت‌ها اقدام و هرچه سریع‌تر اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات و امهال بدهی اقدام کند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با بیان اینکه دولت باید به تعهدات خود در قبال خسارت دیدگان استان به ویژه بخش کشاورزی اقدام کند گفت: خسارت وارده به کشاورزی استان بسیار جدی بوده و این خسارت‌ها باید فوراً جبران شود.

وی افزود: مجلس آمادگی کامل دارد با کمک کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به اتخاذ راهکارهای مناسب تأمین بودجه و اعتبارات لازم برای کشاورزان خسارت دیده اقدام کند و تأمین کالاهای اساسی بخش کشاورزی از مواردی است که مجلس نسبت به آن ورود پیدا کرده است./مهر

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :