تازه ها

يکشنبه 18 فروردين 1398-11:11 کد خبر:37579

کاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از کاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی استان در نوروز ۹۸ خبر داد.

 


به گزارش انعکاس شمال ،سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از کاهش ۲۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در سطح جاده های  درون و برون شهری  استان در تعطیلات  نوروز امسال نسبت به مشابه پارسال خبر داد و گفت: با توجه به آمار موجود و با بررسی تصادفات و ارائه راهکار‌های لازم برای پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده‌ای، قدم‌های مثبتی در راه ارتقای سطح ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای برداشته شده است.


نظری با بیان اینکه درکشور ما حمل و نقل زمینی به عنوان وجه غالب ارتباط تمامی نقاط جمعیتی، بنادر و مبادی ورودی و خروجی کشور است افزود: افزایش چشمگیر تعداد خودرو‌ها، حجم تردد ، جابجایی بار و مسافر طی دو دهه اخیر ، توسعه، تعریض، بهسازی و نگهداری خطوط حمل و نقل زمینی که قریب به ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق آن صورت می‌پذیرد را    امری اجتناب ناپذیر کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه تعداد کشته شدگان بر اثر تصادفات رانندگی در سال جدید به ۳۰ تن رسیده است گفت: نوروز امسال در حوزه‌ی درونشهری با کاهش ۲۲ درصدی و در حوزه برونشهری و روستایی با کاهش ۴ درصدی  تلفات ناشی از تصادفات رانندگی مواجه بودیم.

وی افزود:  با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و تادیب خاطیان می توان گام مهمی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی  برداریم.

وی با بیان اینکه تعداد و شدت تصادفات، آمار مرگ و میر و جراحات ناشی از سوانح جاده‌ای در کشور وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد گفت: این موضوع با توجه به اینکه خسارات جانی و مالی هنگفتی را به پیکره جامعه تحمیل می‌کند عزم ملی  تمامی عوامل دست اندرکار را طلب می‌نماید.

نظری افزود: با افزایش تجهیزات پلیس مانند دوربین‌های کنترل سرعت و حضور گسترده و به هنگام در سطح راه‌ها و همچنین حذف بریدگی‌های غیراستاندارد و ایجاد دوربرگردان‌های استاندارد و بهره گیری از توان همه دستگاه‌های مرتبط در جهت افزایش ایمنی و کاهش سوانح جاده‌ای می‌توان گام‌های مثبتی برداشت./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :