تازه ها

چهارشنبه 15 اسفند 1397-10:1 کد خبر:37506

پلیس مازندران برای افزایش 30 درصدی سفر های نوروزی آماده شد


به گزارش انعکاس شمال،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اعلام این که پلیس راهور برای ارائه بهترین خدمت ترافیکی و امنیتی به مسافران نوروزی در سال 98 به طور صد در صد آماده است ، گفت : راهور استان برنامه های متعددی را با هدف ترافیک روان و بدون تصادف در شهرهای مختلف استان عملیاتی کرده است.
سرهنگ مهدی باقری با بیان این نکته که واژگونی خودروها در شب و سرعت غیر مجاز از عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت در مازندران است، افزود: به همین دلیل انجام گشت های شبانه ،تست های مختلف مصرف مواد مخدر و مشروبات الگی رانندگان و برخورد جدی و بدون تعارف با متخلفان حادثه ساز رانندگی در تعطیلات نوروز 98 با قوت و قدرت عملیاتی می شود.
وی افزود : علاوه بر این که 62 دوربین ثبت تخلف در شهرهای مازندران فعال است، در همه تقاطع ها پلیس و یا همیاران پلیس بر تردد و ترافیک خودروها نظارت و هدایت می کنند.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه امسال نیز همانند سال های گذشته از همیاران پلیس که نقش بسیار مهمی در برقراری انضباط و نظم ترافیکی در جامعه دارند ، استفاده می شود، توضیح داد: 400 هزار دانش آموز استان در برقراری نظم و انضباط ترافیکی با پلیس همکاری دارند.
وی افزود : بستن کمربند، رعایت سرعت مجاز ، پرتاپ نکردن آشغال از داخل ماشین به بیرون ، عبور از خط عابر پیاده و پل های عابر پیاده از خدمات مهمی است که دانش آموزان همیار با پلیس به جامعه ارائه می دهند.
** سرعت غیرمجاز ممنوع
این فرمانده انتظامی از مسافران و گردشگران خواست تا ضمن رعایت مقولات حجاب ، به هیچ عنوان از سرعت مجاز تخطی نکنند و از دودی کردن شیشه های خودرو و آوردن حیوانات در سفر خودداری کنند.
رئیس پلیس مازندران با تاکید بر اینکه پلیس در راستای حفظ سلامت مسافران نوروزی با استفاده از حداکثر اختیارات قانونی با تخلفات حادثه ساز برخورد قاطع خواهدکرد ، ادامه داد: در صورت بروز تصادف خسارتی ، هماهنگی های لازم با بیمه ها به وجود آمده است و مسافران نگران این بخش نباشند.
سرهنگ باقری با اعلام این که آمار تصادف درون شهری در مازندران بسیار زیاد است ، از رنگ آمیزی مقاوم و ماندگار جداول داخل شهر، استفاده از ظرفیت های مدیریتی، عدم برخورد احساسی با متخلفان، نصب تابلوهای هدایت رانندگان و مرمت سطح معابر به عنوان مهم ترین عوامل کاهش تصادفات بویژه در درون شهرها نام برد.
سرهنگ باقری همچنین از شناسایی نقاط حادثه خیز استان خبر داد و گفت که از ابتدای امسال تا ماه گذشته 888 فقره تصادف در این نقاط رخ داد.
وی با اعلام این که در این نقاط طی 40 سال گذشته سابقه تصادف وجود داشته است ، افزود : در شناسایی این نقاط شهرداران و فرمانداران همکاری خوبی داشته اند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان این نکته که امسال بیش از 120 نقطه معادل 75 درصد از 162نقطه حادثه خیز درون شهری استان ایمن سازی شده گفت: 25درصد از نقاط حادثه خیز دیگر به دلیل نبود بودجه و اعتبار با علائم و تابلوها آشکار سازی صورت گرفت./ایرنا

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :