تازه ها

يکشنبه 12 اسفند 1397-11:48 کد خبر:37497

وقوع 1040 فقره قاچاق در جنگل‌های حوزه ساری


به گزارش انعکاس شمال، حسینعلی خورشیدی به‌مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال قاچاق چوب از لحاظ تعداد نسبت به سال گذشته بیشتر بوده اما از نظر حجم قاچاق با سال قبل مساوی است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح تنفس تا ساماندهی افرادی که در جنگل کار می‌کردند، آمار قاچاق چوب از نظر تعداد فقرات افزایش پیدا کرد، افزود: در ۶ ماهه اول سال نسبت به سال گذشته افزایش وقوع قاچاق را داشته‌ایم و فقرات ۴۰ درصد افزایش داشته است اما از نظر حجم نسبت با سال گذشته مساوی و تاکنون یک‌هزار و ۴۰ فقره وقوع قاچاق داشته‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری با بیان اینکه تعداد خوروهایی که در این حوزه داشته‌ایم رشد دو برابری داشته است، افزود: در سال گذشته ۳۲۰ دستگاه قاچاق چوب کشف شده و امسال این رقم به ۷۳۳ رسیده است.

این مسؤول تعداد بازداشتی‌های امسال را ۷۴۲ نفر و سال گذشته را ۵۰۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد: در اجرای احکام قضایی در حوزه جنگل نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را داشته‌ایم و در مرتع سال گذشته ۳۴ هکتار و امسال ۱۷.۸ هکتار بوده است.

خورشیدی افزود: در بحث تبصره ذیل ماده ۵۵ نیز سال گذشته آمار حوزه جنگل ۳۵ و امسال ۳۸ هکتار و در حوزه مرتع سال گذشته ۴۵ و امسال ۵۴ هکتار گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امسال آتش‌سوزی در مجموع عرصه‌های مرتع و جنگل ۱۰۰ هکتار بوده، اضافه کرد: در حوزه جنگل عوامل انسانی باعث آتش‌سوزی شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ ساری به دستگیری‌ها در بحث کوره‌های ذغال اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیشترین حجم چوب هیزمی که چوب‌های تاغ بوده بیشترین کشفیات در شهرستان ساری بوده و برای متخلفان ۲۵۰ میلیون تومان جریمه صادر شده است، حجم چوب‌هایی تاغ کشف شده، چهل استر چوب هیزمی و ۱.۵ تن خود ذغال بوده است./فارس

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :