تازه ها

پنجشنبه 9 اسفند 1397-11:11 کد خبر:37487

اختصاص 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توجه به آبخیزداری


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری،  سید محسن موسوی‌ تاکامی  در دومین نشست هم‌اندیشی ارکان تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اعلام اینکه با مساعدت مقام معظم رهبری در سال 97 بیشترین اعتبار از صندوق توسعه ملی منابع در حوزه آبخیزداری اختصاص یافته است، گفت: در سال 97 بیش از 200 میلیون دلار اعتبار به این بخش اختصاص پیدا کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی اعلام شده در بودجه سال 98 هم اعتباری به مبلغ 150 میلیون دلار معادل هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که بتوانیم بخشی از مشکلات و بحران‌های موجود را رفع کنیم.
وی اضافه کرد: آمادگی هزینه اعتبارات کلان و خوب در بخش آبخیزداری توسط همین تشکل‌ها وجود دارد و این موضوع  باید به کل استان تسریع داده شود.
موسوی‌تاکامی میزان اعتبار مازندران در بخش آبخیزداری سال 97 را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال 98 هم باید برش استانی آن مشخص شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه آموزش در بین بهره‌برداران ضعیف است، خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در بخش وجود دارد مربوط به عدم آموزش است و باید تلاش کنیم که بهره‌برداران در حوزه آموزش به عنوان مروج فعالیت کنند.
وی با اعلام اینکه در حوزه آبخیزداری  و حفظ منابع طبیعی نیاز به استفاده از ظرفیت مردمی داریم، گفت: بدون استفاده از مردم امور منابع طبیعی پیش نمی‌رود.
موسوی‌تاکامی با اشاره به اینکه اینکه وضعیت معیشت بهره‌برداران چندان مناسب نیست، گفت: اتکا به دام سنتی یکی از مشکلات اساسی این بخش است، باید در کنار استفاده از منابع طبیعی برای چرای دام باید از محصولات فرعی مرتع استفاده و بهره‌برداری کنیم.
وی از برنامه‌ریزی برای توجه به مباحث گیاهان داروی شد و گفت: در بهره برداری از برداشت گیاهان دارویی اولویت با بهره‌برداران است، در حوزه بهره‌برداری از گیاهان دارویی فرهنگ‌سازی مناسبی نشده است.
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :