تازه ها

يکشنبه 28 بهمن 1397-12:51 کد خبر:37443

رشد 4 درصدی اقامت گردشگر در مازندران


به گزارش انعکاس شمال، سیف الله فرزانه صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر مازندران اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی است و اخیرا به ویژه در ثبت جنگل‌های هیرکانی قدم‌های خوبی برداشته شد که اگر شرایط فراهم شود در تابستان 98 به ثبت جهانی می‌رسد.

وی با اشاره به وجود 870 آب‌بندان در مازندران به مساحت 17 هزار هکتار و با میانگین 24 هکتار، این مکان‌ها را ظرفیت‌های مهم دیگری در بخش تفریحی و بوم‌گردی استان برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، ابراز امیدواری کرد که وضعیت شناورها با توجه به امنیت مرزها مشخص شود که بتوانیم در بخش دریایی نیز جذب گردشگر داشته باشیم.
 
فرزانه بیان کرد: از آغاز سفرهای نوروزی سال 97 تاکنون 53 میلیون نفرشب اقامت با رشد چهار درصدی نسبت به سال 96 داشتیم و میانگین اقامت نیز چهار شب بوده است.
 
وی با تاکید بر برپایی نوروزگاه‌ها در پیش از نوروز و تعطیلات نوروزی اظهار کرد: برنامه نوروزخوانی هرساله با بازخورد فرهنگی خوبی همراه است و از فرمانداران می‌خواهیم که مکان ثابت را به عنوان نوروزگاه در شهرستان اختصاص دهند.

دبیر ستاد خدمات سفر مازندران با اشاره به حضور ۳۰ مجموعه گردشگری مازندران در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، گفت: در این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رساندیم که به جذب گردشگر در استان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش فارس، در این نشست اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته جهت آمادگی برای نوروز 98 توسط روسای کمیته‌های دوازده‌گانه، فرمانداران و مدیران ستاد شهرستان‌ها ارائه می‌شود./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :