تازه ها

پنجشنبه 25 بهمن 1397-16:7 کد خبر:37434

یوسفیان ملا :

برخی مسئولان به جای پاسخگویی در جایگاه سوال کننده می نشینند

انعکاس شمال - نماینده آمل با تاکید براینکه مسئولین باید جوابگو و پاسخگو باشند و نباید مشکلات را توجیه کنند، اظهار کرد: سوال اینجاست که اگر مدیران پاسخگو نباشند پس چه کسی باید برنامه‌های کشور را انجام بدهد.....


به گزارش انعکاس شمال، عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با  خانه ملت  با تاکید بر چهل سالگی انقلاب و لزوم پاسخگویی مسئولین گفت:الان شرایط کشور طوری است که مردم بسیاری از مسائل را هم از مسولان بهتر درک و تحلیل می‌کنند و جواب می‌دهند.

نماینده مردم آمل و لاریجان درمجلس افزود:اگر مسولین بخواهند از مسئولیت خود فرار کنند و به محض اینکه از آنها سوال بشود؛آنها خودشان از پشت میزشان بلند شوند و بروند آن طرف میز و خودشان بشوند مخالف و شعار را از دست مردم بگیرند،این اشتباه است.

وی افزود:هر مدیری،هر مسئولی باید در محدوده وظایف خودش و در جای خودش بنشیند و پاسخ سوال کننده و جواب اعتراض را بدهد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه در موضوع پاسخگویی گاهی اوقات خلط مبحث می‌شود،مطرح کرد: در سخنرانی وزیران گاهی می بینیم که  آن چنان از وزارتخانه بد می‌گویند و این کار اصلا درست نیست؛باید بپرسیم که شخص شما برای چه آنجا نشسته اید؟ همینطور مقام‌های دیگر. مشکل ما این است و هرکسی باید در جایگاه خودش مطابق قانون اساسی پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره و تاکید براینکه مسئولان باید خادم مردم باشند،تاکید کرد: وظایف مسئولین در قانون اساسی مشخص شده است و نباید چیزی فراتر از قانون از مسئولین باید انتظار داشت؛همین که در حد قانون رعایت کنند به وظایفشان و واقعاً اعتقاد داشته باشند این بهترین خادم است.

 برخی مسولان به جای پاسخگویی در جایگاه سوال کننده می نشینند

وی در ادامه افزود: الان بسیاری از نابسامانی اجتماعی به این دلیل است که مسول در محدوده وظایف خود عمل نمی کند و فرار از پاسخ گویی دارد همه گیر می شود؛کسی که پشت میزش نشسته؛ مردم باید از وی بپرسند و مسول باید جوابگو باشد نه اینکه بیاید آن طرف میز و خود سوال کننده شود.اصلاً درست نیست و این خطری برای کشور محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه مسئولین باید جوابگو و پاسخگو باشند و نباید مشکلات را توجیه کنند،اظهار کرد:سوال اینجاست که  اگر مدیران پاسخگو نباشند پس چه کسی باید برنامه‌های کشور را انجام بدهد و جا بیندازد و این مشکل است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد:به هر حال در مجموع در کشورمان اتفاقات خوبی افتاده است و البته نمی‌توانیم بگوییم صددرصد عمران و آبادی بی نظیری بوده است؛در مقایسه با کشورهای آسیایی که خیلی کارها در ایران انجام شده است اما با وجود شرایط جنگ، مسائل داخلی با وجود ترورها،درگیری‌ها انقلاب اسلامی؛شرایط و وضعیت ما قابل قبول است ؛ لذا ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که کشور بسیار نابسامان است.کشورهای مانند مالزی و ژاپن و کشورهای دیگر از کشور ما عقب افتاده تر بود؛اما با تلاش به پیشرفت هایی رسیده اند؛ ما اعتقاد داریم که بیشتر و بهتر می‌توان در کشور کار کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :