تازه ها

پنجشنبه 25 بهمن 1397-12:58 کد خبر:37429

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خبر داد

بدهی 500 میلیارد تومانی کارفرمایان مازندران به تامین اجتماعی

انعکاس شمال  - مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: کارفرمایان مازندران 500 میلیارد تومان به سازمان بدهکار هستند.


به گزارش انعکاس شمال، اصغر محمودی در تشریح دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در استان مازندران، اظهار کرد: در همه شاخص‌های تامین اجتماعی با رشد چندین برابر مواجه بودیم.

وی با اعلام اینکه تعداد افراد زیرپوشش این سازمان در سال 57 بیش از 378 هزار نفر بوده است، تصریح کرد: در سال جاری یک‌میلیون و 892 هزار 938 نفر زیرپوشش این سازمان هستند و در این بخش با رشد 400 درصدی مواجه هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: میزان افراد زیرپوشش این سازمان در سال 57 حدود 23 درصد بوده است، بعد از انقلاب این رقم به بیش از 57 درصد رسیده و با رشد 148 درصدی مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه در تعداد بیمه‌شدگان استان مازندران  با رشد 610 درصدی مواجه بودیم، گفت: تعداد بیمه‌شدگان تامین استان در سال 57 دقیقا 90 هزار نفر بودند،این تعداد در سال 97 به 638 هزار و 666 نفر رسیده است.

محمودی به رشد 250 درصدی تعداد شعب استان مازندران نسبت به سال 57 اشاره کرد و افزود: تعداد شعبات این سازمان در پیش از انقلاب هشت شعبه بوده که در سال 97 به 28 شعبه رسیده است.

وی با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی به صورت درآمد هزینه مدیریت می‌شود، گفت: این سازمان نه تنها سربار دولت نیست بلکه یار و مددکار دولت در حوزه‌های مختلف است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه در سال جاری بیش از 54 هزار کارگر ساختمانی از خدمات این سازمان برخودار هستند، گفت: 26 صنف از یارانه دولت برای استفاده از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:  انتظار داریم جمعیتی که از یارانه دولت برای قرار گرفتن در سر سفره تامین اجتماعی دعوت شدند در تصویب بودجه مجلس دیده شود.

محمودی خاطر نشان کرد: سازمان تامین اجتماعی نیاز به حمایت ویژه دارد با وجود مشکلاتی که در بخش منابع داریم، در اسفندماه باید به 135 هزار بازنشسته عیدی پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: میزان پرداختی حقوق ما در بهمن ماه 250 میلیارد تومان است که در اسفندماه باید دو برابر پرداخت شود، بیش از 500 میلیارد تومان معوقه از کارفرمایان داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه نساجی مازندران 60 میلیارد تومان به سازمان بدهکار است، افزود: با توجه به شرایط سخت اقتصادی آیا می‌توانم  به صورت قانونی پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: با وجود فشارها و مشکلات تاکنون حقوق‌های بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شده و همه تعهدهای سازمان عملیاتی شده است.

محمودی با اعلام اینکه تامین اجتماعی در حال حاضر به مرحله استقراض بانکی رسیده است، گفت: از بانک رفاه تسهیلات دریافت می‌کنیم تا حقوق بازنشستگان را پرادخت کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر 105 هزار کارفرما مازندرانی به صورت الکترونیکی پیگیری امور اداری خویش هستند./فارس

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :