تازه ها

دوشنبه 15 بهمن 1397-10:57 کد خبر:37401

مازندران استان اول در جذب منابع اعتباری طرح خدمات حمایتی

انعکاس شمال - رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: مازندران استان اول در جذب منابع اعتباری طرح خدمات حمایتی است.

 


به گزارش انعکاس شمال، سید حسین قاسمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران به طرح «خدمات حمایتی» برای تأمین بخشی از هزینه‌های دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرده و گفت: براساس این طرح که دو سال است اجرا می‌شود هزینه‌های دانش‌آموزان در بخش‌هایی همچون هزینه‌های درمانی، دارویی، جراحی، تأمین تجهیزات و هزینه‌های تشخیصی تاحدی تأمین می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته در این بخش ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت به دانش‌آموزان استثنایی مازندران انجام شد که این میزان در کشور در بالاترین رتبه قرار داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از تشکیل مجمع خیرین آموزش وپرورش استثنایی استان مازندران خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور و استان، برای حمایت‌های هرچه بیشتر و بهتر از دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه، مجمع خیرین آموزش وپرورش استثنایی استان مازندران تشکیل می‌شود.

قاسمی افزود: رایزنی‌ها و مذاکرات اولیه برای تشکیل این مجمع صورت گرفته تا بتوانیم در بخش‌های مختلف اعم از هزینه سرویس مدرسه، تأمین تجهیزات، خدمات توانبخشی و درمانی، تعمیرات مدارس استثنایی و مواردی از این دست که اعتبارات جوابگو نیست از ظرفیت خیرین استان بهره‌مند شویم.

وی گفت: در حال حاضر ۵ مدرسه نیمه کاره استثنایی در شهر‌های نوشهر، سوادکوه، بابلسر، چمستان و بابل داریم که ۳ طرح به دست خیرین، یک طرح متعلق به بنیاد برکت و یک طرح هم با اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

وی افزود: برای بهره برداری این طرح‌ها نیازمند تزریق اعتبار و حمایت خیران هستیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان اینکه ۶۳ درصد دانش‌آموزان استثنایی مازندران پسر و ۳۷ درصد دختر هستند، گفت: ۸ هزار دانش‌آموز استثنایی در مازندران داریم که ۲۸۰۰ دانش‌آموز دارای معلولیت پایدار هستند و در مدرسه استثنایی تحصیل می‌کنند.

قاسمی افزود: هم اکنون ۳۷۰۰ دانش‌آموز به صورت «تلفیقی- فراگیر» در مدارس عادی و ۱۵۰۰ دانش‌آموز در مراکز آموزشی توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: در مجموع ۹۰ واحد آموزشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه داریم که ۱۱۰۰ نفر معلم و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان هستند./باشگاه خبرنگاران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :