تازه ها

شنبه 29 دی 1397-7:51 کد خبر:37353

افتتاح سامانه مجازی نما در مازندران


جانشین فرمانده انتظامی استان از افتتاح سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه ( نما ) در سطح استان خبر داد.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از پایگاه خبری پلیس، در راستای برخورد با سارقان و تحویل اموال مسروقه به مالکان اصلی، نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه از سوی جانشین فرمانده ناجا در روز چهارشنبه 26 دی ماه همزمان در سطح کشور و در استان مازندران به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

سرهنگ"حسن مفخمی شهرستانی" جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در حاشیه افتتاح این سامانه در ساری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان اینکه این سامانه به همت معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی و فاوا ناجا راه اندزای شده است، گفت: مالباختگان می توانند بعد از شناسایی اموال خود در این سامانه با ارائه مستندات و شماره سریال، اموال مسروقه خود را تحویل گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: بیش از 70% درصد سرقت ها کشف و بدلیل مختلف مالباختگان به اموال خود دسترسی پیدا نمی کنند و نگهداری این اموال هزینه بسیاری را بر نیروی انتظامی تحمیل می کند.

سرهنگ مفخمی، افزود: با راه اندازی این سامانه شهروندان می توانند با مراجعه به سایت WWW.POLICE.IR وارد این سامانه شده و نسبت به ثبت مشخصات و شماره سریال اموال مسروقه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به فواید راه اندازی این سامانه، گفت: دیگر نیازی نیست شهروندی شیرازی که در شهر تهران اموال داخل خودرو وی سرقت شده از شیراز تا تهران طی طریق کند، بلکه می تواند از داخل منزل خود در شیراز با ورود به سایت نسبت به پیگیری و کشف اموال خود اقدام کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت : شهروندان برای بهره مندی از این سامانه باید نکات ذیل را رعایت کنند.

1- شماره سریال تمام اموال موجود در منزل که دارای شماره سریال هست یادداشت نموده تا در صورت وقوع سرقت بلافاصله در سامانه نما ثبت نمایند

2-پس از وقوع سرقت شهروند شماره پرونده سرقت را از افسر پرونده دریافت و بهمراه شماره سریال اموال در سامانه نما وارد می نماید

3- اموالی که در منزل فاقد شماره سریال بوده مستندات شامل عکس ، فاکتور را نزد خود نگه داشته لذا پس از وقوع سرقت شهروند به سامانه نما مراجعه و بعد از مشخص شدن محل کشف به شهر محل کشف مراجعه و برابر قانون اموال خویش را تحویل می گیرد.

سرهنگ مفخمی در ادامه به تشریح دیگر فواید سامانه نما اشاره کرد و افزود: کاهش مراجعه حضوری مالباختگان به مقر های انتظامی در اقصی نقاط کشور، کاهش هزینه های شهروندان با کاهش تردد و سفر به سایر نقاط کشور جهت پیگیری اموال مسروقه ، شناسایی سارقان به ویژه مالخران از طریق شماره سریال های ثبت شده توسط شهروندان از جمله این فواید است .

جانشین فرمانده انتظامی مازندران در پایان به شهروندان توصیه کرد: هر شهروند باید پلیس خویش باشد و از وقوع سرقت پیشگیری کند و آن هم با هزینه بسیار کم و اقداماتی همچون، عدم نگهدرای پول ، طلا و .. قابل توجه در منزل و استفاده از صندوق امانات بانک است.

وی استفاده از قفل های استاندار همچون قفل کتابی برای درب منزل و ...، استفاده از درب ضد سرقت برای درب ورودی آپارتمان، استفاده از موارد بازدارنده مانند نرده های فلزی و ...5 و استفاده از دوربین مدار بسته مناسب را از دیگر اقدامات پیشگیرانه شهروندان در مقابله با سرقت دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :