تازه ها

يکشنبه 2 دی 1397-9:39 کد خبر:37335

سوی لرزان چراغ حیات پل کابلی 8 سال بعد از آغاز عملیات اجرایی جان مردم را به مخاطره انداخته است

حرکت روی میدان مین!

انعکاس شمال - معمولا متولیان و پیمانکاران پروژه های راه سازی تا زمان آماده شدن پروژه با ایجاد موانعی امکان استفاده خودروها را سلب می کنند. چرا که هرآن احتمال وقوع حادثه ای تلخ برای خودروهای عبوری وجود دارد. اتفاقی که اکنون در مورد پل کابلی سردار شهید رنجبر ساری رعایت نمی شود.


انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: وقتی سیل چند ماه گذشته ناگهان پل قدیمی کمربندی نوشهر را از وسط به دو نیم کرد و خودروی کامیون با راننده در میان دوقسمت پل پرس شده و غزل خداحافظی با زندگی سر داد، به نظر می رسید مسئولان با وسواس بیشتری درباره بهره گیری از پروژه هایی از این دست عمل کنند. معمولا متولیان و پیمانکاران پروژه های راه سازی تا زمان آماده شدن پروژه با ایجاد موانعی امکان استفاده خودروها را سلب می کنند. چرا که هرآن احتمال وقوع حادثه ای تلخ برای خودروهای عبوری وجود دارد. اتفاقی که اکنون در مورد پل کابلی سردار شهید رنجبر ساری رعایت نمی شود. این روزها ساکنان حاشیه محل ساخت این پل در جنوب شرقی مرکز استان شاهد تردد خودروهای زیادی از روی پل کابلی هستند.تردد این خودروها در حالی انجام می شود که هنوز با گذشت سال های طولانی از آغاز عملیات اجرایی این پل، پروژه نیمه کاره مانده است. تردد روی چنین پروژه ای به نوعی می تواند حرکت روی میدان مین باشد و هر آن جان شهروندان با مخاطرات زیادی روبرو شود. شاید لازم باشد تا شهرداری ساری در قسمت های ابتدایی و انتهایی این پل موانعی ایجاد کند تا حالا که با هزینه های بسیار از پول مردم امکان بهره برداری از آن فراهم نشده است و با وضعیت موجود انتظار به سرانجام رسیدن این پروژه به این زودی ها نمی رود، حداقل با جان مردم بازی نشده و شاهد فاجعه انسانی تلخ در این منطقه نباشیم.

هفت سال قبل بود که یکی از اعضای شورای شهر که اتفاقا الان هم در ساختمان پارلمان شهری ساری حضور دارد وعده داده بود که افتتاح پروژه کابلی در سال 90 اتفاق خواهد افتاد. خبری که حالا با گذشت این مدت طولانی نیز لباس عینیت بر تن نکرده است و شهروندان را با این مشغله فکری روبرو ساخته که آیا شورائیان در مرکز استان بدون مطالعه حرف می زنند و گفته های آنان تنها برای مطرح کردن خودشان در رسانه ها انجام می شود؟ چرا که چراغ عمر این پروژه اکنون سال های طولانی است که خاموش شده و امیدی به حیات دوباره این پروژه در موعد زمانی نزدیک نیست!

هر چند که گرد و خاک نشسته بر روی پل کابلی حکایت از فراموشی طولانی مدت این پروژه دارد اما افکار عمومی ساکنان مرکز استان هرگز از یاد نبرده اند که شهردارشان که اتفاقا عمر مدیریتی اش با زمان شروع این پروژه قرابت دارد 17 آبان ماه سال 94 از آغاز کابل کشی پل شهید رنجبر در بلوار داراب ساری صحبت به میان آورد و تاکید کرده بود که کابل‌کشی پل شهید رنجبر، فاز نهایی پل بلوار داراب محسوب می‌شود، پس از اتمام کابل‌کشی، عملیات آسفالت و رنگ آمیزی آن آغاز می‌شود.اما گویا برگه های تقویم اتاق کار جناب شهردار نیز به روز نشده و او گفته هایش را از یاد برده است!

شهرداری که وعده بهره‌برداری از پل داراب و بلواری که تا پل زغالچال ادامه می‌یابد را بعنوان سهم مهمی در کاهش ترافیک ساری یاد کرده و گفته بود انتظار داریم با راه‌های جدیدی که طی سه سال اخیر و ماه‌های آینده احداث کرده و خواهیم کرد بتوانیم در مناسب‌سازی ترافیک شهر که سهم بزرگی در تبدیل ساری به قطب گردشگری دارد نقش عمده‌ای ایفا کنیم.حالا انگار این پروژه را بطور کامل از یاد برده و نمی داند که مردم با تردد روی آن چه خطراتی را به جان می خرند!

هرچند که زمان‌بر شدن پروژه‌های عمرانی یکی از چالش‌های جدی در استان است و شهرداری‌های استان هم از این موضوع مستثنی نبوده و این موضوع در حال تبدیل شـدن به امر عادی است اما حالا که توان اتمام این پروژه وجود ندارد لااقل با قرار دادن چند دیواربتنی می توان از اتفاقات احتمالی آینده جلوگیری کرد./هارش- فاطمه سیفی

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :