تازه ها

شنبه 17 آذر 1397-9:45 کد خبر:37323

فاطمه سیفی

روابط عمومی استانداری نیازمند هوای تازه است!


نامه سرگشاده مدیر مسئول هارش خبر به حاج مجید حسین زادگان استاندار مازندران را در زیر می خوانید:

گاف های احمد مظفری مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران آنقدر واضح و زیاد است که اصولا برای فرد سرد و گرم چشیده ای چون احمد حسین زادگان نیاز به بازگو کردن ندارد. استاندار جدید مازندران که خود از بدنه رسانه است و در این حرفه سابقه ای بس طولانی تر از خیلی از فعالان کنونی رسانه های مکتوب استان دارد، بخوبی می داند که روابط عمومی بعنوان ویترین عملکرد استانداری چقدر می تواند در ارائه پر رنگ تر اقدامات انجام گرفته موثر باشد. در حالیکه از مقام معظم رهبری  و ریاست جمهوری گرفته تا مقامات رده پائین تر و شخصیت های کارشناس در امور رسانه همگی بر ارائه هدفمندانه عملکرد دولت تاکید دارند، روابط عمومی استانداری مازندران که با روی کار آمدن ربیع فلاح از دانشگاه آزاد اسلامی ساری به وی تحمیل شد، در این مدت آنقدر در مواجهه با اصحاب رسانه تعامل نامطلوبی داشت که در هر اتفاقی داد اهالی رسانه و زحمت کشان این عرصه را درآورد. بارها در نشست های رسانه ای خبرنگاران که اتفاقا در آخرین موردش خود حسین زادگان بعنوان معاونت سیاسی و امنیتی استاندار در کنار اسلامی استاندار وقت حضور داشت به عینه شاهد گلایه های خبرنگاران از عملکرد مظفری بود. او دید که چقدر دل خبرنگاران از اقدامات مرد مو جو گندمی روابط عمومی که زمزمه های بازنشسته بودنش هم به گوش می رسد خون است. در این مدت تجربه ثابت کرده وی فقط به دنبال مطرح کردن نام خود در سایه مقام و منصبش است. رسانه های مازندران نام مرد دوربینی را برای او برگزیده اند. او در هر مراسمی خود را به استاندار و یا معاونان او می چسباند تا در قالب لنز دوربین قرار گیرد.البته از قبل با عکاس استانداری در این باره هماهنگی های لازم انجام گرفته و بعد عکسی که بهترین زاویه از حضورش در مراسم را نشان دهد در سایت استانداری انتشار داده می شود.
مظفری استانداری تنها  و تنها با افرادی از اصحاب رسانه تعامل دارد که اهل شلوغ کاری هستند و اگر برای مراسمی دعوت نشوند با دفتر او تماس گرفته و داد و بیداد می کنند. او برای ساکت کردن این افراد به نوعی آنها را در لیست دعوتی های برنامه های مختلف استانداری قرار می دهد. در 5 دوره اخیر تغییر استانداران مازندران، شاید به جرات بتوان گفت که دوره مظفری کم اثرترین دوره روابط عمومی استانداری مازندران بوده است. در این باره نیازی به توضیح نیست .چرا که استاندار جدید مازندران خود بیش از همه از احوالات دستگاه تحت اختیارش آگاهی دارد و بخوبی بر این مهم واقف است که برای برون رفت از این بن بست ایجاد شده راهی جز تزریق خون تازه به بدنه روابط عمومی استانداری نیست. احمد حسین زادگان خود می داند که با روش نخ نما شده ای که روابط عمومی اش برای کار در پیش گرفته است، به هیچ عنوان نخواهد توانست تدابیر و رهنمود های ارائه شده از سوی دولت مردان را اجرایی کند. او برای این پست که شاید به جرات بتوان گفت حساس ترین بخش این نهاد عالی رتبه مازندران است لازم است تا فردی کار کشته که هم رسانه ها را بخوبی بشناسد و در تعامل با آنها تخصصی تر بیندیشد را برای کار برگزیند. فردی که اصول حرفه ای کار در واحد روابط عمومی را بلد باشد و چم و خم کار را بداند. فردی که تمام وقت خود را برای قرار گرفتن مقابل دوربین نگذارد و با ارائه طرح ها و ایده های خلاقانه روحیه امید و نشاط را برای جامعه به ارمغان بیاورد. استانداری را در غالب دولت کوچکتری ببیند که ملتش ساکنان استان از گلوگاه تا رامسر هستند. این مردم بعد از انتخاب حسین زادگان که اتفاقا چهره محبوبی هم هست، چشم انتظار خروجی این گزینش میمون و مبارک در زندگیشان هستند. اینکه روابط عمومی منفعل استانداری برای یک جلسه مهم و یا نشست و بازدید استاندار و معاونانش به انتشار چند خط خبر بسنده کند، زیبنده نام بزرگ مازندران نیست. شاید پاشنه آشیل استانداری در برهه کنونی همین سستی ها و کاهلی ها و نگرش انتشار باری به هر جهت عملکرد دولت مردان در سایت رسمی استانداری بعنوان مرجع رسانه های استانی و حتی کشوری است.
جناب حسین زادگان! یادتان باشد که اجماع همه مازندرانی های تاثیرگذار برای سپرده شدن سکان هدایت مازندران به حضرتعالی بخاطر چهره زیبا وتیپ جنتلمنی شما نبوده و همه انتظار انقلابی در بدنه استانداری را از شما دارند. انتظار این است که با تدابیر حضرتعالی  نقاط ضعف  ترمیم شده و نیروهای ضعیف جای خود را به تازه نفس های هوشمند و با برنامه بدهند. اقدامات فشل دوره های گذشته جای خود را به برنامه محوری که همواره مورد تاکید شما بوده، بدهند و لبخند رضایت بر چهره مردم زحمتکش استان بنشیند.
استاندار محترم! تلاش همیشگی شما برای روشن نگاه داشتن موتور حرکت توسعه ای استان بر همگان مشخص و مبرهن است. حالا که در عالی ترین جایگاه تصمیم گیری اجرایی استان قرار گرفتید، خوب می دانید که مازندران برای زنده ماندن نیاز به هوای تازه برای تنفس دارد. شما را به همان عهد و پیمانی که در جلسه معارفه تان با مردم بایستد قسم می دهیم مصامحه و فرصت چانه زنی را به فرصت طلبان نداده و با بکار گیری افراد با لیاقت، آلبوم خاطرات مازندرانی ها را از دوران حضور خود پر عکس کنید.

فاطمه سیفی - مدیر مسئول هارش خبر

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :