تازه ها

پنجشنبه 8 آذر 1397-10:19 کد خبر:37314

در هفته بسیج صورت گرفت؛

مراسم کلنگ زنی ساخت کتابخانه مرحوم میارنعیمی در لاهور کلاردشت

انعکاس شمال - با حضور آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران مراسم آغاز ساخت کتابخانه خیرساز مرحوم میارنعیمی در کلاردشت برگزار شد.


 به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران؛ مراسم کلنگ زنی کتابخانه خیرساز مرحوم رضا میارنعیمی و مرحوم مهیار میارنعیمی در شهرستان کلاردشت با حضور آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران، فرماندار و امام جمعه شهر و دیگر مسولین شهرستان کلاردشت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی غفاری امام جمعه کلاردشت در این مراسم ضمن تشکر از بانی و خیرین حاضر در کلاردشت گفت: در قرآن جایگاه کتاب و کتابخانه بسیار عظیم واقع شده و 255 مرتبه در قران کلمه کتاب به صورت های مختلف ذکر شده است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با اشاره به جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلام اظهار داشت: شرافت یک جامعه در کتاب و کتابخوانی است و باید فرهنگ کتابخوانی را در جامعه احیا کنیم.

این مسول با بیان اینکه عدم اطلاع باعث بروز اختلافات و مشکلات می شود، افزود: کتابخانه بوستان و کتابداران باغبان این بوستان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری با اشاره به روایت امیرمومنان در خصوص کتاب افزود: نجات هر انسان از ایمان است و ایمان با کتاب به وجود می آید. امیداوریم احداث این کتابخانه باعث پیشرفت و ارتقای علمی این منتطقه و این شهرستان شود.

در ادامه این مراسم اسفندیار میارنعیمی، خیّر و بانی ساخت این کتابخانه گفت: آرزوی بنده این بود که بتوانم کار فرهنگی اثربخشی انجام بدهم و امید دارم که بتوانم این امر را با ساختن کتابخانه ای که به نام این دو مرحوم فرزندانم هست در قید حیاتم به سرانجام برسانم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این مراسم با بیان اینکه از دو سال گذشته تا کنون 8 کتابخانه در مازندران افتتاح شد، تاکید کرد: همه این 8 کتابخانه با کمک خیرین بود و از نکات مهم و خوشحال کننده افتتاح کتابخانه در کلاردشت این است که در هفته بسیج واقع شد و خیرین با روحیه بسیجی خود موجب پیشرفت کشور می شوند.

ولیپور با اشاره به اینکه بالاترین مرتبه ایثار بعد از بذل جان بذل مال است، افزود: باید از زحمات خیرمحترم آقای میارنعیمی تقدیر کرد که یک بسیحی آتش به اختیار است و راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را دانایی می داند و در این راه تمام تلاش خود را در پیش گرفته تا به سرنجام برساند.

این مسول لذت بخش ترین حس برای خیر را وارد شدن به فضایی دانست که به نام پدرش وقف و ساخته شده است، گفت: هدف ما در کتابخانه های عمومی این است که کتابخانه ها تبدیل به کانون مودت و کانون رفت و امد مردم و فرهیختگان شود.

در پایان مراسم هم کلنگ ساخت کتابخانه به دستان امام جمعه، فرماندار، خیر محترم، فرزند مرحوم مهیار میارنعیمی و آرزو ولیپور مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران به زمین زده شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :