تازه ها

چهارشنبه 9 آبان 1397-14:23 کد خبر:37292

راه هایی برای کنترل استرس


گاهی برایتان اتفاق افتاده که بخاطر یک مبهم یا دلایل مختلف دیگر دچار استرس و اضطراب شده یامی شوید ، این استرس،خواب و خوراک شما را مختل کرده و آرامش را از شما می گیرد و زمانی که روان را در گیر کرده برای جسم هم مضر بوده و اگر کنترل نشود عوارض جسمی و روانی زیادی همانند بیماری های روان تنی از قبیل دردهای معده ، قلبی ،مغزی و غیره به جا می گذارد .

عوامل استرس زا به عنوان پیامد های منفی فشار های فیزیولوژیکی بر روی سیستم داخلی بدن توسط محرک های خارجی و عوامل استرس زایی که پدید می آید و اتفاقات و تغییرات مثبت و منفی متفاوتی می توانند عامل بروز استرس و فشار های روانی باشند .

برای مثال تغییرات جسمی ( دوره بلوغ ،دوره سالمندی ودوره های دیگر از این قبیل ....) مسائل خانوادگی مانند ازدواج ، طلاق مرگ یا مسافرت ها و مهاجرت های دور دست جدایی افراد خانواده )وانواع شکست ها و مشکلات اقتصادی ، داشتن مشکلات شغلی و غیره .... است .

همیشه مسائل و اتفاقات منفی عامل ایجاد کننده استرس ،اضطراب نیستند ، بعضی اوقات اتفافات مثبت هم می تواند دربعضی افرد این مشکلات را ایجاد کنند ،مثل ( ازدواج ، صاحب فرزند شدن ، قبولی در دانشگاه و یا برنده شدن در قرعه کشی های بزرگ و غیره ...هم می تواند عامل باشد .

نداشتن یک مشاور خوب در زندگی که انرژی منفی را تخلیه،و انرژی مثبت داده و با جایگزینی و افزودن انرژی مثبت تعادل به زندگی فرد برگردانده شود.

  • با استفاده از روش هایی چون به موقع خوابیدن ،خندیدن حتی به زور هم شده مثل خواندن یا شنیدن جوک و فکاهی ، فکر کردن به بهترین اتفاق ها،کارها ی تان را به آینده موکول نکنید.
  • با خودتان مهربان باشید ، به خود انرژی مثبت دهید و خودتان را تشویق کنید.
  • از نگرانی های خود غول نسازید ، فاجهه سازی نکنید ولی کارهایتان را درست و حساب شده انجام دهید.
  • سعی کنید زمانی که استرس شما در حال شروع شدن است نرمش های کششی انجام دهید ( ازخود آرام سازی ، موسیقی های آرام بخش گوش کنید ،مدیتیشن استفاده کنید )
  • از نوشیدنی های ملایم مثل چای استفاده کنید.

تهیه و تنظیم : رقیه یوسفی کارشناس مشاوره خانواده مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :