تازه ها

دوشنبه 16 مهر 1397-20:53 کد خبر:37276

ورود نخستین محموله ترانزیتی بندرامیرآباد به ترکمنستان

انعکاس  شمال - رضوانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با در اختیار داشتن و فعال بودن ۱۳ انبار سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن، ۶ هزار متر مربع فضا برای پیش‌سرد کردن میوه، ۷۰۰ متر مربع بخش اداری مرتبط با این حوزه، ۲ باسکول ۶۰ تنی برای ...



به گزارش انعکاس شمال به نقل از  راه شلمچه، سیاوش رضوانی با بیان این که برای نخستین بار محموله صادراتی سیب در این بندر برای ارسال به کشورهای همسایه بارگیری شد، گفت: ۱۷۰ تن سیب دماوند پس از بسته‌بندی ویژه صادرات و ورود به این بندر، برای عرضه به بازار قزاقستان بارگیری و ارسال شد.

 

وی افزود: یکی از اهداف اصلی در توسعه اقتصادی مازندران و استان‌های شمالی، استفاده از فرصت مناسب تولید محصولات کشاورزی و باغی و دامی و صادرات این محصولات به بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای حوزه CIS است که زیرساخت‌های لازم برای انجام صادرات این محصولات در بندر امیرآباد وجود دارد.

 

رضوانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با در اختیار داشتن و فعال بودن ۱۳ انبار سردخانه با ظرفیت ۵ هزار تن، ۶ هزار متر مربع فضا برای پیش‌سرد کردن میوه، ۷۰۰ متر مربع بخش اداری مرتبط با این حوزه، ۲ باسکول ۶۰ تنی برای وزن کردن تریلی، واحد سبدسازی با توان تولید ۳ هزار سبد در ساعت و سکوی بارگیری این محصولات با ظرفیت ۱۳۰ تن در روز، فرصت و موقعیت بسیار مناسبی برای صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی است.

 

وی با بیان این که حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی مرتبط با این محصولات در دستور کار و اولویت بندر امیرآباد قرار دارد، گفت: این منطقه ویژه اقتصادی با در اختیار داشتن ۱۰۶۰ هکتار اراضی پشتیبانی و تسهیلات  منطقه ویژه، شرایط مناسبی برای راه‌اندازی واحدهای صنایع تبدیلی دارد.

 

سیاوش رضوانی گفت: پس از برگزاری نخستین همایش توسعه صادرات از مسیر دریای خزر، ورود نخستین حموله ترانزیتی کود شیمیایی از مبدأ بندر ترکمنباشی ترکمنستان به بندر امیرآباد برای ارسال به هندوستان، یکی از همین دستاوردهاست.

 

وی افزود: مجموع وزن این محموله ترانزیتی ۳۰ هزار تن است که نخستین سری آن به وزن ۲ هزار و ۳۰۳ تن شامل کودهای شیمیایی گرانول اوره و کاربامید، شنبه این هفته وارد بندر شد و باقی محموله نیز در سری‌های بعدی با چند کشتی دیگر به بندر امیرآباد فرستاده می‌شود.

 

ترانزیت کود شیمیایی ترکمنستان به هند از بندر امیرآباد

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خاطرنشان کرد: ماه گذشته نیز برای نخستین بار محموله ترانزیتی خودرو پس از ورود به ایران از مرز اینچه‌برون، به بندر امیرآباد منتقل شد و ۱۴ دستگاه از ۱۵۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده توسط کشور تاجیکستان پس از بارگیری در بندر امیرآباد به مقصد بندر آکتائو قزاقستان اعزام شد تا پس از آن به تاجیکستان فرستاده شود.

 

رضوانی تصریح کرد: استفاده از توان بالای ترانزیتی بندر امیرآباد در کنار توان واردات و صادرات، یکی از اهداف مهم این مجموعه برای افزایش درآمدها و سهم مازندران و ایران در حمل‌ونقل‌های بین‌المللی منطقه CIS آسیای میانه است که با راه‌اندازی اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد طی چند ماه آینده، رشد بیشتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :