تازه ها

يکشنبه 8 مهر 1397-20:1 کد خبر:37271

علل عصبانیت زنان


همه عصبانیت خانم ها را می بینند ، از مشکل اصلی خبر ندارند . یک سری از مشکلاتی که مرد ها خواسته یا ناخواسته علل عصبانیت زنان می شوند مثل :

1-مردهایی که بعضی چیزها را در پس پرده ای از ابهام باقی می گذارند که به آن ها مردان اسرار آمیز می گویند.هنگامی که از این دسته مردان سوالاتی می پرسید هیچ چیز واضح و روشنی دستگیرتان نمی شود و تمام تلاش های همسر،برای شنیدن پاسخی روشن از او با شکست مواجه می شود.

2-مرد هایی که از حرف زدن خود داری می کنند یا موضوع حرف را عوض می کنند و طفره می روند که به آن ها مردان لغزنده می گویند،چنین مردانی حوصله حرف زدن ندارند و مدام می گویند که الان وقت مناسبی برای حرف زدن نیست، البته این وقت مناسب برای این گونه مردان هیچ وقت فراهم نمی شود.تصمیم گیری را همواره به تعویق می اندازند، به طوری که هیچ وقت با خبر نخواهید شد که اوضاع از چه خبر است و چه پیش خواهد آمد.

3-مردانی که ساکت و عبوس می شوند که به آنان مردان نامرئی می گویند.همسرشان،عمیق ترین احساسات خود را با آن ها در میان می گذارند،ولی این مردان مثل مجسمه می نشینند و فقط زکل می زنند.

هنگامی که نظرشان را درباره ی چیزی می پرسند،می گویند نظری ندارم.صحبت کردن با این دسته مردان مثل انداختن انداختن سنگریزه در چاهی است که ژرفای آن بی انتهاست.مردان عزیز نامرئی فرض کنید ماشین تان خوب کار نم کند و آن را به تعمیرگاه برده اید تا تعمیر کار نگاهی به آن بیندازد،ماشین را چند ساعت تعمیرگاه می گذارید و می روید ، هنگامی که بر می گردید از مسئول تعمیرگاه می پرسید:خوب،متوجه شدید مشکل ماشینم چه بوده است؟او به شما خیره می شود و چیزی نمی گوید.دوباره می پرسید:ببخشید مثل این که صدایم را نشنیده اید،پرسیدم فهمیدین مشکل ماشینم چه بود؟او رویش را بر می گرداند و شروع به خوردن چای می کند.چه احساسی به شما دست خواهد داد؟

4-مردانی که خواسته ها و نیاز هایشان را به زنان نمی گویند که به آن ها مردان مرموز گفته می شود.

هیچ وقت نمی توانید بفهمید که آقای مرموز چه چیزی را می خواهد به شما بگوید.می دانید سعی دارند چیزی بگویند اما نمی دانید که آن چیز چیست؟هنگامی که از آن ها می پرسید:آیا چیزی نیاز دارید؟می گویند:نه،همه چیز خوب است و مشکلی نیست، اما کاملا مشخص است که واقعیت را نمی گویند و از چیزی ناراحت هستند.

5-مردانی که احساساتشان را فرو می خورند و به یک باره منفجر می شوند که به آنان آقای آتشفشان می گویند.

این گونه مردان مسئله ای را بهانه قرار می دهند و سپس بدون تناسب و به شدت منفجر می شوند.به دلیل عصبانیت و ناراحتی از دست همسرشان در سکوت خودخوری می کنند.اما چیزی نمی گویند و سپس ناگهان از کوره در می روند.

6-مردانی که وسط صحبت و مذاکره اتاق جلسه را ترک می کنند که به آنان مردان گریزپای یا فراری می گویند.

هنگامی که همسر این دسته مردان به آن ها بگویند که این اواخر با هم نبوده ایم و صحبت نکرده ایم،بلند می شوند و اتاق را ترک می کنند به این بهانه که الان دوست ندارم درباره ی این موضوع چیزی بشنوم.

7-مردهایی که زیاد دستور می دهند و به آن ها مردان فرمان فرما گفته می شود، چنین مردهایی مدام با صدای بلند به همسرشان دستور می دهند و نقش آقای رئیس را دارند، به گونه ای با همسرشان صحبت می کنند که گویی همسرشان بچه ای کوچک هست و هیچ وقت نمی داند که جه کار کند، هر وقت با او صحبت می کنید مدام به شما تذکر می دهند که مقام و مرتبه شان بالاتر از شما است و همیشه بر قدرتش اصرار دارد.خیلی دوست دارد برای همسرش سخنرانی کند و پند و اندرز بدهد و بگوید که چقدر با تجربه تر،عاقل تر و کامل تر از همسرش است.

8-مردانی که احساسات همسرشان را مسخره می کنند و به آن ها مردان نیش و کنایه زن گفته می شود.در حرف هایشان مدام نیش و کنایه می زنند.مثلا می گویند:دوباره وقت دکتر گرفتی؟مثل این که ما با یک کلکسیون پزشکی ازدواج کرده ایم،این نوع مردان فکر می کنند که خیلی بامزه هستند.هیچ گاه حرف همسرشان را جدی نمی گیرند و احساساتشان را درک نمی کنند.

9-مردهایی که به منظور فرار کردن از چیزی ناخوشایند به دروغ متوسل می شوند که به آن ها آقا مرغه گفته می شود.به همسرشان می گویند که باید تا دیر وقت کار کنند در حالی که در واقع می خواهند با شریک خود ملاقات کنند تا درباره ی سرمایه گذاری هایی که با شکست مواجه شده اند صحبت کنند، هنگامی که همسرشان از ایشان می پرسد که آیا گرسنه هستی؟می گوید معده اش درد می کند ولی در واقع با یکی از دوستانش ناهار را بیرون از خانه خورده است.و در خیلی از موارد چون مچ این مردان توسط همسرشان گرفته می شود و دروغشان فاش می شود اعتماد به این دسته از مردان سخت می شود.

10-مردان که سریعا ناراحت می شوند و از کوره در می روند و به دنبال آن فورا واکنش نشان می دهند که به آنان آقای ترقه گفته می شود.همسرشان می گوید قصد دارد با او صحبت کند ولی این دسته از مردان همسرشان را متهم می کنند که می خواهند روز را با شروع کردن دعوای دیگری خراب کنند، در هنگام صحبت با آن ها بعضی اوقات اشک در چشمان همسرشان حلقه می زند اما او به همسرش برچسب می زند:عصبی هستی و هیستری داری و حوصله ی گریه و زاری را ندارد.

تهیه و تنظیم : رقیه یوسفی گرجی- کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :