تازه ها

يکشنبه 1 مهر 1397-9:3 کد خبر:37262

استاندار مازندران:

فعالیت های معدنی با برنامه باشد

انعکاس شمال- نماینده عالی دولت در استان مازندران بر سازماندهی برداشت شن و ماسه بر اساس یک نظام علمی تاکید کرد و افزود: بستر رودخانه ها با برداشت رسوبات و اقدامات لازم همواره باید برای عبور آب مهیا باشد.


استاندار مازندران گفت که برداشت از معادن استان نباید لجام گسیخته باشد و اعمال نظارت ها بر مسایل مختلف معادن باید دقیق، مستمر و با برنامه انجام شود.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از  روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی در جلسه شورای معادن استان با اشاره به این که برای توسعه معادن مازندران باید استراتژی داشته باشیم، افزود: معدن، ثروت بزرگی برای استان مازندران است و در سند اقتصاد مقاومتی استان نیز محور نخست فعالیت ها قرار دارد.
استاندار مازندران با اشاره به این که علمی کردن تمامی امور توسعه ای یک هدف بزرگ برای اکوسیستم و محیط زیست استان است ، توضیح داد: طرح بازسازی معادن و احیا طبیعت در فعالیت معادن از آغاز، لحاظ و حتما اجرا شود.
وی بر تهیه سند راهبردی معادن استان به منظور تحقق زنجیره ارزش در این بخش تاکید کرد و اظهار داشت: همه باید مسایل زیست محیطی را در برداشت های معدنی رعایت کنند و با اقدامات لازم موجب چالش های زیست محیطی نشوند.
نماینده عالی دولت در استان مازندران بر سازماندهی برداشت شن و ماسه بر اساس یک نظام علمی تاکید کرد و افزود: بستر رودخانه ها با برداشت رسوبات و اقدامات لازم همواره باید برای عبور آب مهیا باشد.
استان مازندران بر اساس گزارش های مراجع رسمی 243 واحد معدنی دارد که هم اکنون 130 واحد فعال است و حدود چهار هزار نفر هم در این واحدها مشغول کار هستند.
میزان ذخیره معدنی استان 820 میلیون تن اعلام شد و سالانه حدود 19 میلیون تن ذخایر معدنی از آنها برداشت می شود.
بر اساس گزارش اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، از سال گذشته پرونده 24 واحد معدنی استان در چارچوب مقررات رونق تولید برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده است تا با دریافت این نوع حمایت های مادی چرخه تولید و کار خود را رونق ببخشند.
دولت در قالب این مقررات به هر یک از واحدهای معدنی تا سقف 30 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 18 درصدی پرداخت می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :