تازه ها

يکشنبه 1 مهر 1397-9:2 کد خبر:37261

زمین لرزه مازندران تاکنون خسارتی در پی نداشت

انعکاس شمال- بر اثر شدت زمین لرزه و سر و صدای ناشی از اسکلیت ساختمان و وسایل منزل بسیاری از شهروندان در مناطق مرکزی مازندران از جمله ساری از خواب بیدار شده و از خانه هایشان بیرون آمدند.


 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران پس از وقوع زمین لرزه 4.7 ریشتری در مناطقی از این استان اعلام کرد که تاکنون هیچ گزارشی از خسارت احتمالی به این اداره کل گزارش نشده است.

به گزارش انعکاس شمال، علی اصغر احمدی  افزود: هیچ گزارشی دریافت نشده است ولی به تمامی بخشداری های مناطق مختلف استان اعلام شده است تا موضوع را از طریق شوراهای اسلامی و دهیاری ها پیگیری کنند.
وی گفت که هچنین گروههای هلال احمر مستقر در مناطق مخلتف هم به محض وقوع زمین لرزه فعال شده اند و پیگیر خسارات و پیامدهای احتمالی هستند و تاکنون خوشبختانه گزارشی از این طریق هم نرسیده است.
احمدی از آماده باش نیروهای امدادی، انتظامی و دریابانی هم برای کمک رسانی و پیگیری پیامدهای احتمالی زلزله خبر داد.
زمین لرزه با شدت 4.7 ریشتر ساعت 2 و 4 دقیقه و 44 ثانیه بامداد امروز یکشنبه اول مهر بخش هایی از مازندران را لرزاند.
مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مرکز این زمین لرزه را شهرستان جویبار در شمال غربی ساری مرکز مازندران اعلام کرد.
شدت این زمین لرزه در تمامی شهرستان های مرکزی مازندران از آمل تا ساری و همچنین بخش هایی از مناطق شرقی و غربی مازندران احساس شد.
همچنین بر اثر شدت زمین لرزه و سر و صدای ناشی از اسکلیت ساختمان و وسایل منزل بسیاری از شهروندان در مناطق مرکزی مازندران از جمله ساری از خواب بیدار شده و از خانه هایشان بیرون آمدند.
مدت لرزش این زلزله هم حدود 10 ثانیه بود و به همین دلیل نیز سبب ایجاد وحشت در مردم شد.
دقایقی پس از وقوع زمین لرزه صدای آژیر وسایل نقلیه امدادی بویژه آتش نشانی در شهر ساری شنیده شد.
امسال این نخستین باری است که زمین لرزه ای بزرگ تر از چهار ریشتر مناطقی از مازندران را می لرزاند.
سال 96 هم دستکم در سه مورد مازندران شاهد وقوع زمین لرزه بزرگ تر از چهار ریشتر بود ولی زلزله بامداد امروز بزرگ ترین زمین لرزه استان دستکم در 2 سال گذشته بوده است.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :